قبل اسلام عورت Ú©ÛŒ جو Øالت تھی، Ù…Øتاج٠Ùبیان Ù†Ûیں ØŒ اÛÙ„ علم اس سے پوری Ø·Ø±Ø ÙˆØ§Ù‚Ù Ûیں Ú©Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ اسے قعر مذلت سے نکالا اور عزت Ùˆ اØترام Ú©Û’ مقام پر Ùائز کیا۔ عورت وراثت سے Ù…Øروم تھی، اسے اپنے والدین ÙˆØºÛŒØ±Û Ú©Ø§ وارث بنایا۔ Ù†Ú©Ø§Ø Ùˆ طلاق میں اس Ú©ÛŒ پسندیدگی Ùˆ ناپسندیدگی کا قطعاً کوئی دخل Ù†Û ØªÚ¾Ø§ØŒ اسلام Ù†Û’ Ù†Ú©Ø§Ø Ùˆ طلاق میں اسے خاص Øقوق عطا کئے۔ اسی Ø·Ø±Ø Ø§Ø³Û’ ÙˆÛ ØªÙ…Ø§Ù… تمدنی Ùˆ معاشرتی Øقوق عطا کئے جو مردوں Ú©Ùˆ Øاصل تھے۔
بØیثیت انسان،عورت بھی مرد ÛÛŒ Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ø Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÛŒ بزرگی Ùˆ اØترام Ú©ÛŒ مستØÙ‚ ÛÛ’Û” اس Ù„Øاظ سے مرد Ùˆ عورت Ú©Û’ مابین کوئی Ùرق Ù†Ûیں۔ قرآن کریم Ù†Û’ اس Øقیقت Ú©Ùˆ :خلقکم من Ù†Ùس واØدۃ۔ ترجمÛ:تم سب Ú©Ùˆ ایک جان سے پیدا کیا۔ (النساء:1) Ú©Û’ Ù„Ùظ سے تعبیر کیا ÛÛ’ اور Øضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ùرمایا:انما النساء شقائق الرجال۔ ترجمÛ:عورتیں تو بس مردوں Ú©ÛŒ ÛÙ… جنس Ûیں۔(سنن ابی داؤد، الطھارۃ، باب: ÙÛŒ الرجل یجد البلۃ ÙÛŒ منامÛØŒ Øدیث نمبر:236)
’’شقیقۑ‘کا مطلب ÛÛ’ پیدائش اور طبیعت میں یکساں ÛÙˆÙ†Ø§Û”Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ù…Ø§Ù… خطابی لکھتے Ûیں:ای نظائرھم وامثالھم ÙÛŒ الخلق والطباع Ùکانھن شققن من الرجال۔ عورتریں پیدائش اور طبعی اوصا٠میں مردوں ÛÛŒ Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ø Ûیں، گویا Ú©Û ÙˆÛ Ù…Ø±Ø¯ÙˆÚº ÛÛŒ سے Ù†Ú©Ù„ÛŒ Ûوئی Ûیں۔
اسلام Ù†Û’ عورت Ú©Û’ بارے میں ÛŒÛ ØªØµÙˆØ± غلط قرار دیا Ú©Û Ø¹ÙˆØ±ØªØŒÙ…Ø±Ø¯ Ú©Û’ مقابلے میں ذلیل Ùˆ Øقیر مخلوق ÛÛ’ØŒ اور ÙˆØ§Ø¶Ø Ø·ÙˆØ± پر صراØت کردی Ú©Û Ø´Ø±Ù Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÛŒØª Ú©Û’ Ù„Øاظ سے مرد Ùˆ عورت میں کوئی Ùرق Ù†Ûیں۔
اسلام میں Ùضیلت ذلت Ú©ÛŒ وجÛÛ ÛŒÛ Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©Û Ùلاں مرد اور Ùلاں عورت ÛÛ’ØŒ اس لئے مرد اÙضل اور ذلیل ÛÛ’ØŒ Ø¨Ù„Ú©Û Ø´Ø±Ù Ùˆ Ùضل کا معیار ایمان Ùˆ تقویٰ ÛÛ’Û” ØÙ‚ تعالیٰ Ù†Û’ ارشاد Ùرمایا:ان اکرمکم عند Ø§Ù„Ù„Û Ø§ØªÙ‚Ú©Ù…Û”ØªØ±Ø¬Ù…Û:Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ نزدیک تم میں سب سے معزز ÙˆÛ ÛÛ’ØŒ جو تم میں سب سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù…ØªÙ‚ÛŒ اور پرÛیزگار ÛÛ’Û”(الØجرات: 13)
قرآن کریم Ù†Û’ مرد Ùˆ عورت Ú©Û’ بلا Ùرق Ù…Øض ایمان Ùˆ عمل پر کامیاب زندگی Ú©ÛŒ بشارت دی، بیان Ùرمایا:من عمل صالØا من ذکر او انثی ÙˆÚ¾Ùˆ مؤمن ÙلنØÛŒÛŒÙ†Û ØŒ Øیوۃ طیبۃ ولنجزینھم اجرھم باØسن ما کانوا یعملون۔ ترجمÛ:جس کسی Ù†Û’ Ø®ÙˆØ§Û ÙˆÛ Ù…Ø±Ø¯ ÛÙˆ یا عورت، عمل ØµØ§Ù„Ø Ú©ÛŒØ§ درآں ØØ§Ù„ÛŒÚ©Û ÙˆÛ Ù…ÙˆÙ…Ù† ÛÛ’ تو ÛÙ… اس Ú©Ùˆ Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ عطا کریں Ú¯Û’ اور ان Ú©Û’ بÛترین عملوں کا ضرور Ø¨Ø¯Ù„Û Ø¯ÛŒÚº Ú¯Û’Û”(النØÙ„: 98)
ایک اور مقام پر Ùرمایا:انی لا اضیع عمل عمل منکم من ذکر او انثی۔ ترجمÛ:میں تم میں سے کسی کام کرنے والے کا عمل ضائع Ù†Ûیں کروں گا چاÛÛ’ ÙˆÛ Ù…Ø±Ø¯ ÛÙˆ یا عورت۔ (آل عمران: 195)
اور اس Ù…ÙÛوم Ú©Ùˆ سورۂ اØزاب میں تÙصیل سے بیان کیا،Ùرمایا: ان المسلمین والمسلمٰت والمومنین والمومنٰت والقٰنتین والقٰنتٰت والصٰدقین والصٰدقٰت والصٰبرین والصٰبرٰت والخشعین والخٰشعٰت والمتصدقین والمتصدقٰت والصٰٓئمین والصٰٓئمٰت والØÙ°Ùظین Ùروجھم والØÙ°Ùظٰت والذٰکرین Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø«Ø±Ø§ والذٰکرٰت اعد Ø§Ù„Ù„Û Ù„Ú¾Ù… مغÙرۃ واجرا عظیما۔ ترجمÛ: بے Ø´Ú© مسلمان مرد اور مسلمان عورتیں، مومن مرد اور مومن عورتیں، Ùرماں بردار مرد اور Ùرماں بردار عورتیں، راست Ú¯Ùˆ مرد اور راست Ú¯Ùˆ عورتیں، صابر مرد اور صابر عورتیں، خشوع کرنے والے مرد اور خشوع کرنے والی عورتیں، ØµØ¯Ù‚Û Ú©Ø±Ù†Û’ والے مرد اور ØµØ¯Ù‚Û Ú©Ø±Ù†Û’ والی عورتیں، روزے دار مرد اور روزے دار عورتیں، شرمگاÛÙˆÚº Ú©ÛŒ ØÙاظت کرنے والے مرد اور ØÙاظت کرنے والی عورتیں، Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ بÛت یاد کرنے والے مرد اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ بÛت یاد کرنے والی، عورتیں، Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ ان سب Ú©Û’ لئے مغÙرت اور اجرعظیم تیار کیا ÛÛ’Û”(الاØزاب:35)
ایمان اور اعمال٠صالØÛØŒÙÙ„Ø§Ø Ø§Ø¨Ø¯ÛŒ Ú©Û’ ضامن Ûیں، مرد Ùˆ عورت میں جس کا ایمان Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù¾Ø®ØªÛ Ùˆ کامل ÛÙˆ اور اعمال للÛیت سے سرشار ÛÙˆÚº ÙˆÛÛŒ کامیاب Ûوگا جو بھی اپنی سیرت Ùˆ کردار Ú©Ùˆ اس سانچے میں ڈھال Ù„Û’ گا، ÙˆÛ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø¨Ø§Ø±Ú¯Ø§Û Ù…ÛŒÚº معزز Ûوگا اور جو ایمان Ùˆ عمل ØµØ§Ù„Ø Ø³Û’ Ù…Øروم Ûوگا، ÙˆÛ Ù…Ø³ØªØÙ‚ عذاب Ûوگا۔ قطع نظر اس بات Ú©Û’ Ú©Û Ø§Ø³ کا تعلق صن٠ذکور سے ÛÛ’ یا صن٠اناث سے۔ مرد ÛÛŒ سے دنیا Ú©ÛŒ خوبصورتی اور مرد سے ÛÛŒ کام Ú©ÛŒ تکمیل Ù†Ûیں Ûوتی، اسلام Ù†Û’ عورتوں Ú©Ùˆ بھی اس عالم کا اک ØØµÛ Ø¨Ù†Ø§ÛŒØ§ØŒ عورت شوÛر Ú©Û’ لئے زینت، باپ Ú©Û’ لئے عزت، Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û Ú©Û’ لئے ناسور ÛÛ’ØŒ اسلام Ù†Û’ اسے زندگی کا Ù†Ø³Ø®Û Ø¨Ù†Ø§ÛŒØ§ØŒÙ„ÛŒÚ©Ù† اسلام سے قبل Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©ÛŒ ولادت Ú©Ùˆ منØوس سمجھا جاتا تھا Øتی Ú©Û Ø¨Ø¹Ø¶ Ø¯Ø±Ù†Ø¯Û ØµÙت Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©Ùˆ Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± تک کردیتے تھے۔ زمانۂ جاÛلیت Ú©Û’ لوگوں Ú©Û’ اس رویے Ú©Ùˆ قرآن Ù†Û’ یوں بیان کیا ÛÛ’: واذا بشر اØدھم بالانثی ظل وجÛÛ Ù…Ø³ÙˆØ¯Ø§ ÙˆÚ¾Ùˆ کظیم۔یتوریٰ من القوم من سوء ما بشر Ø¨Û Ø§Ø¦Ù…Ø³Ú©Û Ø¹Ù„ÛŒ ھون ام ÛŒØ¯Ø³Û ÙÛŒ التراب۔ (النØÙ„:58-59) جب ان میں کسی Ú©Ùˆ Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©ÛŒ خوشخبری سنائی جاتی ÛÛ’ØŒ تو اس کا Ú†ÛØ±Û Ø³ÛŒØ§Û Ûوجاتا ÛÛ’ اور ØºØµÛ Ù…ÛŒÚº ÙˆÛ Ú¯Ú¾Ù¹ رÛا Ûوتا ÛÛ’ ÙˆÛ Ø§Ø³ خبر Ú©Ùˆ برا سمجھتے Ûوئے لوگوں سے چھپتا پھرتا ÛÛ’ اور سوچتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ ذلت Ú©Ùˆ برداشت کرے یا اس Ú©Ùˆ مٹی میں دبادے۔اس Ùعل شنیع Ú©Ùˆ ظلم Ú©Ûا جائے تو بھی اس Ú©ÛŒ مذمت Ú©Û’ لئے کاÙÛŒ Ù†Ûیں، دور جاÛلیت Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ø¯Ø±ÛŒØ¯ دÛÙ†ÛŒ Ùˆ درندگی کا سد باب اس Ø·Ø±Ø Ú©ÛŒØ§ گیا Ú©Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ ان Ú©Û’ اس رویے Ú©ÛŒ سخت مذمت Ú©ÛŒ اور بچیوں Ú©Ùˆ اس Ø·Ø±Ø Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± کرنے سے ÛŒÛ Ú©ÛÛ Ú©Ø± منع Ùرمایا Ú©Û Ø§Ú¯Ø± کسی Ù†Û’ اس Ùعل شنیع کا ارتکاب کیا تو اس سے Ø¨Ø§Ø±Ú¯Ø§Û Ø§Ù„Ù°ÛÛŒ میں باز پرس Ûوگی۔ جس Ú©Ùˆ Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯ÙÙ† Ú©ÛŒ اگیا اس Ú©ÛŒ تائید کرتے Ûوئے بطور Ûمدردی پوچھا جائے گا تیرا کیا جرم تھا جو تجھے مارد دیا گیا، Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ø±Ø´Ø§Ø¯ ÛÛ’:واذا الموؤدۃ سئلت۔ بای ذنب قتلت۔ (التکویر: 9-8 )نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ بھی Ù„Ú‘Ú©Û’ Ú©Û’ مقابلے میں Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©Ùˆ Øقیر سمجھنے اور اسے Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± کرنے Ú©ÛŒ مذمت بیان Ùرمائی اور بچیوں Ú©ÛŒ پرورش اور ان Ú©ÛŒ تعلیم Ùˆ تربیت Ú©Û’ Ùضائل بیان Ùرمائے، Ùرمایا: من کانت Ù„Û Ø§Ù†Ø«ÛŒ Ùلم یئدھا ولم یھنھا ولم یوثر ÙˆÙ„Ø¯Û Ø¹Ù„ÛŒÚ¾Ø§ قال: یعنی الذکور۔ Ø§Ø¯Ø®Ù„Û Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ù„Ø¬Ù†ÛƒÛ”ØªØ±Ø¬Ù…Û:جس Ú©Ùˆ Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ûوئی اس Ù†Û’ اسے Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± Ù†Ûیں کیا، Ù†Û Ø§Ø³Û’ Øقیر سمجھا اور Ù†Û Ù„Ú‘Ú©Û’ Ú©Ùˆ اس پر ØªØ±Ø¬ÛŒØ Ø¯ÛŒ تو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اسے جنت میں داخل Ùرمائے گا۔(سنن ابی داود، باب Ùضل من عال یتامی، Øدیث نمبر:5148)
اور Ùرمایا: من عال ثلاث بنات، Ùادبھن وزوجھن، واØسن الیھن، ÙÙ„Û Ø§Ù„Ø¬Ù†ÛƒÛ” ترجمÛ: جس Ù†Û’ تین لڑکیوں Ú©ÛŒ پرورش کی، ان Ú©ÛŒ تعلیم Ùˆ تربیت کی، ان Ú©ÛŒ شادیاں کیں اور ان Ú©Û’ ساتھ Øسن سلوک کیا تو اس Ú©Û’ لئے جنت ÛÛ’Û”(سنن ابی داود، باب ÙÛŒ Ùضل من عال یتامی، Øدیث نمبر:5149)
ثلاث اخوات او ثلاث بنات،او ابنتان او اختان۔ترجمÛ:جس Ù†Û’ تین بÛنوں یا تین لڑکیوں یا دو لڑکیوں یا دو بÛنوں Ú©ÛŒ پرورش کی، اس Ú©Û’ لئے جنت ÛÛ’Û”(سنن ابی داود، باب ÙÛŒ Ùضل من عال یتامی، Øدیث نمبر:5148)
اس Ù…ÙÛوم Ú©ÛŒ متعدد روایات کتب Øدیث میں موجود Ûیں۔ جن میں لڑکیوں Ú©ÛŒ پرورش اور تعلیم Ùˆ تربیت Ú©ÛŒ بڑی Ùضیلت بیان Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’Û” اسلام Ú©ÛŒ انÛÛŒ تعلیمات Ùˆ Ûدایات کا Ù†ØªÛŒØ¬Û ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù… گھرانوں میں لڑکیوں Ú©ÛŒ تعلیم Ùˆ تربیت اور ان Ú©Û’ Øسن اخلاق Ùˆ عصمت Ùˆ تØÙظ پر خاص ØªÙˆØ¬Û Ø¯ÛŒ جاتی ÛÛ’Û”