Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ کا ارشاد ÛÛ’ :وَالتّÙين٠وَالزَّيْتÙون٠.ÙˆÙŽØ·Ùور٠سÙينÙينَ . وَهَذَا الْبَلَد٠الْأَمÙين٠۔
اے طا لب معا ر٠الÛÛŒÛ Ù…Ø¹Ù„Ùˆ Ù… کر Ù„Û’ Ú©Û ØªÛŒÙ† یعنی انجیر دنیا Ú©Û’ میو ÙˆÚº سے ایک لذیذ میو Û ÛÛ’ ØŒ جس میں کھٹلی Ù†Ûیں ØŒ Ú©ÙÙ„ کا Ú©ÙÙ„ مغز ÛÛ’ Ø› Ú¯Ùˆ یا ÛŒÛ Ù…ÛŒÙˆ Û Ø¬Ù†Øª Ú©Û’ میو Ùˆ Úº سے ÛÛ’ ØŒ اس Ú©ÛŒ صÙت اس انسا Ù† Ú©Û’ جیسی ÛÛ’ جو Ú©ÙÙ„ کا Ú©ÙÙ„ خیر ÛÙˆ ØŒ اÙس میں شر کا Ú©Ùˆ ئی شا Ø¦Ø¨Û Ù†Û ÛÙˆ Û”
تین اور ز یتو Ù† Ú©ÛŒ تÙسیر
تین Ùˆ زیتو Ù† سے مر ا د Ùˆ Ûا Úº Ú©Û’ دو Ù¾Ûا Ú‘ Ûیں (Ù†Û Ø§Ù†Ø¬ÛŒØ± Ùˆ ز یتو Ù† )ØŒ اس Ú©ÛŒ تا ئید طو ر سینین او ربلد٠امین (Ù…Ú©Û)سے ÛÙˆ تی ÛÛ’ (مراد ان Ú©Û’ ذکر سے Ùˆ Ûا Úº Ú©Û’ مو ا ضعا ت Ûیں ØŒ Ù†Û ØµØ± ٠کھا Ù†Û’ یا رو شن کر Ù†Û’ Ú©ÛŒ چیزیں) تین Ùˆ ز یتو Ù† اور اس Ú©Û’ Ù¾Ûا Ú‘ ÙˆÚº میں جو منا سبت با ÛÙ…ÛŒ ÛÛ’ اس Ú©Û’ Ù„Øا ظ سے ا Ù† کا Ø° کر کیا جا کر ( مجا ز ًا)Ùˆ Ûا Úº Ú©Û’ Ù¾Ûا Ú‘ مر ا د لئے گئے Ûیں ØŒ اس امر Ú©Ùˆ معلو Ù… کر Ù†Û’ Ú©Û’ لئے Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ Ùˆ جÛÛ Ø³Û’ ان Ú©Û’ Ù¾Ûا Ú‘ Ùˆ Úº Ú©Ùˆ شر ٠عطا کیا گیا ÛÛ’ Û”( اے طا لب معا ر٠)جب تو غو ر سے نظر کرے گا تو تجھ Ú©Ùˆ معلو Ù… ÛÙˆ گا Ú©Û Ø§Ù† Ù¾Ûا Ú‘Ùˆ Úº کا شر٠صر ٠انÛیں نعمتو Úº Ú©ÛŒ بدو لت Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ اور Ùˆ جÛÛ Ú©ÛŒ بنا پر ÛÛ’ ØŒ Ùˆ Û ÛŒÛ Ú©Û Ù¾Ûا Ú‘ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ نیک بند Û’ انبیا Ø¡ Ùˆ صا Ù„Øین Ú©Û’ سکو نت کر Ù†Û’ Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø§Ùˆ راÙÙ† Ú©ÛŒ پید ا ئش اور ا Ù† Ú©Û’ رب Ú©ÛŒ جا نب عرو ج کر Ù†Û’ Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø§ÙˆØ± اÙÙ† پر اس Ú©Û’ انو ا ر واقع ÛÙˆ Ù†Û’ Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø§ÙˆØ± ان پر اس Ú©Û’ ملا Ø¦Ú©Û Ø±Øمت Ú©Û’ سا تھ نز Ùˆ Ù„ کر Ù†Û’ Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û ÛÙˆ Ù†Û’ Ú©Û’ Ù„Øا ظ سے ÛÛ’ Ú©Û Ùˆ Ûا Úº Ùˆ Û (Øضرات)سکو نت پذ یر رÛÛ’ اور Ùˆ Ûا Úº مد ÙÙˆ Ù† ÛÙˆ ئے ØŒ ان Ú©ÛŒ بد Ùˆ لت Ùˆ Ûا Úº Ú©ÛŒ ز مین Ú©Ùˆ تقدس Øا صل Ûوا۔ (تÙسیر سو رۃ التین ۔ص 6‘5)
طو ر سینین کیا مر ا د ÛÛ’ ØŸ
طو ر سینین Ùˆ سینا جس Ú©ÛŒ ان دومØÙ„ Ú©ÛŒ جا نب نسبت Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’ ‘Ùˆ ا دی مقدس ÛÛ’ جس کا نا Ù… طو ÛŒ ÛÛ’ØŒ ایک مشÛÙˆ ر Ù¾Ûا Ú‘ ÛÛ’ ‘مو سی Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Û’ لئے اسی Ù¾Ûا Ú‘ سے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ کا نور دور سے Ø¢ تش Ú©ÛŒ صو رت میں دکھا ئی دیا تو Ùˆ Û Ø§Ùس Ú©Ùˆ Ø¢ Ú¯ خیا Ù„ کر Ú©Û’ اس سے Ø¢ Ú¯ لا Ù†Û’ Ú©Û’ لئے Ú†Ù„Û’ جب ÙˆÛا Úº Ù¾ÛÙ†Ú†Û’ تو سو ا ئے ایک نو ر Ú©Û’ درخت Ú©Û’ جو Ú†Ù…Ú© رÛا تھا Ø¢ Ú¯ Ù†Û Ù¾Ø§ ئے (کیو Ù†Ú©Û Ùˆ Û Ø¢ تش Ù†Û ØªÚ¾ÛŒ صر ٠نو ر تھا جو دو ر سے Ø¢ Ú¯ Ú©ÛŒ صو رت میں دکھا ئی دیا) اس درخت سے ان Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù†Ø¯Ø§ Ú©ÛŒ گئی Ú©Û Ù…ÛŒÚº ÛÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ ÛÙˆ Úº Û”
قر Ø¢ Ù† مجید (اس Ùˆ Ø§Ù‚Ø¹Û Ú©Ùˆ یو Úº )بیا Ù† Ùر ما یا ÛÛ’ ،جب مو سی Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§ Ù… اس Ø¢ Ú¯ Ú©Û’ پا س Ø¢ ئے تو ان Ú©Ùˆ (درخت سے )ÛŒÛ Ù†Ø¯ ا Ú©ÛŒ گئی یقینا میں ÛÛŒ Ø¢ Ù¾ کا رب ÛÙˆ Úº Ø¢ Ù¾ اپنے دو نو Úº نعلین یعنی جو تے اتا ر دیجئے کیو Ù†Ú©Û Ø¢ Ù¾ وادی مقدس طو ÛŒ میں Ø¢ Ú†Ú©Û’ Ûیں Û”(تÙسیر سو رۃ والتین ۔ص 6)اور در با طن جو تو Úº Ú©Û’ جو Ú‘Û’ سے دنیا وآخرت مر ا د ÛÛ’ ØŒ جب Ú©Ùˆ ئی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ Ú©Û’ قر ب میں با ر یا ب ÛÙˆ اس Ú©Ùˆ چا Ûئے Ú©Û Ú©Ùˆ ئی Øا جت دنیا یا Ø¢ خر ت Ú©ÛŒ ‘سو ائے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ Ú©Û’ دیدا راور اس Ú©Û’ قر ب میں رÛÙ†Û’ Ú©Û’ اپنے سا تھ Ù†Û Ù„Ø§ ئے ØŒ یعنی اور اس Ú©Û’ پیش نظر سو ائے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ Ú©Û’ اور Ú©Ú†Ú¾ Ù†Û ÛÙˆ اس لئے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ کنا یۃ ان Ú©Û’ جو تے اتا رنے کا ØÚ©Ù… دے کر Ùر ما یااور میں تجھ Ú©Ùˆ Ùˆ ØÛŒ یعنی رسا لت Ú©Û’ لئے اختیا ر کیا ÛÙˆ Úº یعنی بر گز ÛŒØ¯Û ÛÙˆÚº یقینا میں ÛÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ ÛÙˆ Úº جو میر ا غیر ÛÙˆ Ùˆ Û Ù…Ø¹Ø¨Ùˆ د Ù†Ûیں ÛÙˆ سکتا ‘تو میر ÛŒ ÛÛŒ عبا دت کر اور میرا ذکر کر Ù†Û’ Ú©Û’ لئے نما ز Ú©Ùˆ قا ئم کر۔(تÙسیر سو رۃو التین ۔ص6 7)
Ø¨Ù„Ø¯Û Ø§Ù…ÛŒÙ† ‘یعنی Ø´Ûر Ù…Ú©Û
ÛŒÛ Ø¨Ù„Ø¯ امین Øضرت سید الکو نین خا تم الانبیا Ø¡ والمر سلین Ú©ÛŒ پید ا ئش Ú©ÛŒ جا ÛÛ’ اور Ø¢ Ù¾ Ú©Û’ معر ا ج کا مقا Ù… اور Ø¢ Ù¾ Ú©Û’ رسا لت کیسا تھ خلق Ú©ÛŒ جا نب مبعو Ø« ÛÙˆ Ù†Û’ کا Ù…ØÙ„ ÛÛ’ اور اس نو ر Ú©Û’ طلو ع کر Ù†Û’ کا Ù…ØÙ„ ÛÛ’ جس کا بیا Ù† Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ سو ر Û‚ نو ر میں تمثیلاً اس طر Ø Ùر ما یا ÛÛ’ ‘Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ Ø¢ سما نو Úº اور ز مین کا نو ر ÛÛ’ (پیداکرنےوالاÛÛ’)ا سکے نو ر Ú©ÛŒ صÙت (مثا Ù„)ایسی ÛÛ’ جیسے ایک چر ا غ دان جس میں ایک چرا غ کا Ù†Ú† Ú©Û’ Øبا ب میں ‘اور کا Ù†Ú† کا Øبا ب (اپنی صÙا ئی Ùˆ لطا Ùت میں )ایسا ÛÙˆ جیسے رو شن ستا Ø±Û (ÛŒÛ Ú†Ø± ا غ )رو شن کیا جا تا ÛÙˆ مبا رک ز یتون Ú©Û’ درخت Ú©Û’ (رو غن سے )جو Ù†Û Ø´Ø± Ù‚ÛŒ ÛÙˆ Ù†Û ØºØ± بی (Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÛŒØ³ÛŒ متو سط Ø¬Ú¯Û ÛÙˆ جس پر Ø¢ Ùتا ب Ú©Û’ طلو ع وغروب میں رو شنی Ù¾Ú‘ تی ÛÙˆ یعنی جب طلو ع کر تا ÛÙˆ یا غرو ب کر تا ÛÙˆ یا غرو ب Ú©Û’ لئے ما ئل ÛÙˆ تا ÛÙˆ ØŒ جو Ûر دوØالت میں اس پر Ø¢ Ùتا ب Ú©ÛŒ شعا ع پڑتی ÛÙˆ ایسی صو رت میں ÛŒÛ Ø¯Ø±Ø®Øª اور اسکے بیج Ù†Ûا یت اچھے اور روغن دا ر ÛÙˆ تے Ûیں اور ان کا روغن بھی Ù†Ûا یت صا Ù ÛÙˆ تا ÛÛ’ )اس درخت کا رو غن خو د (اپنی صÙا ئی Ùˆ لطا Ùت میں )ایسی Øا لت پر ÛÙˆ Ú©Û Ø®Ùˆ د رو شن ÛÙˆ جا ئے اگر Ú†Û Ø§Ø³ Ú©Ùˆ Ø¢ Ú¯ Ù†Û Ú†Ú¾Ùˆ Ùˆ Û’ ÛŒÛ (چر ا غ )نو ر پر نو ر ÛÛ’ (Ú©Û Ø±Ùˆ غن خو د اپنی صÙا ئی میں ایک نور ÛÛ’ اور جب اس Ú©Ùˆ رو شن کیا جا ئے تو مز ید نو ر ا نیت کا ظÛÙˆ ر ÛÙˆ تا ÛÛ’ )Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ اپنے بند Ùˆ Úº سے جس Ú©Ùˆ چا Ûتا ÛÛ’ اس نو ر Ú©ÛŒ Ûد ا یت Ùرما تا ÛÛ’ Û”(تÙسیر سو ر ÛƒÙˆ التین ۔ص13‘14)
اØسن تقو یم Ú©ÛŒ Ø¹Ù…Ø¯Û ØªÙسیر
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ کا Ùر ما Ù† (لقد خلقنا ا لانسا Ù† ÙÛŒ اØسن تقو یم )انسا Ù† Ú©Ùˆ اچھی تقو یم میں پید ا کیا ÛÛ’ اس امر کا بیا Ù† ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ Ùˆ قت اس Ù†Û’ انسا Ù† Ú©Ùˆ پید ا کیا اس Ùˆ قت Ø¢ سما Ù† Ùˆ ز مین اور Ùˆ Û Ú©Ú†Ú¾ ان میں ÛÛ’ سب Ú©Û’ سب اپنے انتظا Ù…ÛŒ امو ر میں اعتدا Ù„ Ú©ÛŒ Øا لت پر تھے (انسا Ù† Ú©Ùˆ ا سکی پید ا ئش Ú©Û’ Ùˆ قت ان سب Ú©Û’ سا تھ اعتدالی Øا لت تھی )Ùˆ Û Ø§ØµÙ„ اعتدا Ù„ Ú©ÛŒ Ùˆ جÛÛ Ø§Ù† Ú©Û’ عو ا لم کا قطب ÛÙˆ کر ظا Ûر ÛÙˆ ا (Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Ùˆ قلب Ú©ÛŒ اعتدا Ù„ÛŒ کشش پر تما Ù… عو ا لم اس Ú©Û’ گر د دا ئر اور اسی Ú©ÛŒ اصلیت Ú©Û’ سا تھ Ùˆ ا Ø¨Ø³ØªÛ ÛÙˆ ئے (تÙسیر سو رۃ والتین ۔ص16‘17)
بنو Ø¢ دم انبیا Ø¡ Ùˆ رسل Ùˆ صا Ù„Øین کا ظÛور خصو صًا سید الکو نین اما Ù… الانبیا Ø¡ Ùˆ الر سل کا ظÛÙˆ رخلق میں اس امر پر بÛت بڑی Ø´Ûا دت ÛÛ’ عو ا لم اکو ان سے Ûر ایک عا لم میں اعلی علیین سے اسÙÙ„ سا Ùلین تک انسان سے ایک قطب ÛÙˆ ا کرتا ÛÛ’ جس پر اسکا نظا Ù… قا ئم رÛتا ÛÛ’ اور اسی پر ان عو الم کا امر دا ئر رÛتا ÛÛ’ ÛŒÛ Øضرات‘ انبیا Ø¡ Ùˆ رسل ÛÙˆ Úº یا او لیا Ø¡ جو ان Ú©ÛŒ Ùˆ لا یت Ú©Û’ Øا مل Ûیں (ÛŒÛÛŒ در Øقیقت )Ø§Ø¦Ù…Û Ùˆ خلÙا Ø¡ Ûیں ۔تÙسیر سو ر Ûƒ التین ۔ص17)
اسÙÙ„ سا Ùلین سے کیا مر ا د ÛÛ’
﴿ثم Ø±Ø¯Ø¯Ù†Ø§Û Ø§Ø³ÙÙ„ سا Ùلین﴾ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ کا Ùر ما Ù† :پھر ÛÙ… Ù†Û’ اس انسا Ù† Ú©Ùˆ اس Ú©Û’ اور اس Ú©ÛŒ Øقیقت Ú©ÛŒ معرÙت Ú©Û’ در میا Ù† Øجا ب ڈا Ù„ کر چند Øکمتو Úº Ú©ÛŒ بنا Ø¡ پر جو اسکے مقتضی تھے ایک ایسے عا لم Ú©ÛŒ Ø¢ با دی Ú©Û’ لئے جو اسÙÙ„ عو ا لم ÛÛ’ سب سا Ùلین سے اسÙÙ„ کر دیا‘یا اسÙÙ„ سا Ùلین میں یا اسÙÙ„ سا Ùلین Ú©ÛŒ جا نب رد کر دیا (اے طا لب معا ر٠)جب Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ Ú©Û’ اس Ùر ما Ù† میں جو ملا Ø¦Ú©Û Ø³Û’ مخا طب ÛÙˆ کر Ùر ما یا ÛÛ’ میں ز مین میں (اپنا) خلیÙÛ Ø¨Ù†Ø§ Ù†Û’ Ùˆ ا لا ÛÙˆ Úº ‘اور ملا Ø¦Ú©Û Ú©Û’ اس Ú©ÛÙ†Û’ میں ‘کیا تو ز مین میں ایسے شخص Ú©Ùˆ پیدا کر تا Ûےجو اس میں Ùسا د اور خون ریز ÛŒ کر یگا اور ÛÙ… تیر ÛŒ ØªØ³Ø¨ÛŒØ Ùˆ تقدیس کر تے Ûیں اور Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§ Ù„ÛŒ انکو ÛŒÛ Ø¬Ùˆ ا ب دینے میں Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ùˆ Û Ø¬Ø§ نتا ÛÙˆ Úº جوتم Ù†Ûیں جا نتے ‘غو ر سے نظر کر Û’ گا تو تجھ Ú©Ùˆ اس امر Ú©ÛŒ صدا قت جو میں Ú©ÛÛ Ø±Ûا ÛÙˆ Úº منکش٠ÛÙˆ Ú¯ÛŒ Û” (تÙسیرسورۃ التین ۔ص 21)
از شمس العا رÙین سید الاد با Ø¡ Øضرت علا Ù…Û Ø³ÛŒØ¯ ابر ا ھیم ادیب قد س سر Û
سا بق استا Ø° عر بی جا Ù…Ø¹Û Ù†Ø¸Ø§ Ù…ÛŒÛ Ùˆ عثما Ù†ÛŒÛ ÛŒÙˆ نیو ر سٹی
www.ziaislamic.com