Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

Scholarly Articles

نماز میں عورت کے لئے سینہ پر ہاتھ باندھنا سنت ہے ، اک تجزیاتی مطالعہ



نماز میں عورت کے لئے سینہ پر ہاتھ باندھنا سنت ہے

اک تجزیاتی مطالعہ

 

مرد او رعو رت Ú©ÛŒ نما ز میں فر Ù‚  حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ú©Û’ فر امین اور Ø¢ ثا ر صحابہ کر ام سے ثا بت ہے یہ کہنا کہ مر د Ùˆ عو رت Ú©ÛŒ نماز  میں Ú©Ùˆ ئی فر Ù‚ نہیں احا دیث سے نا Ùˆ اقفیت Ú©ÛŒ دلیل ہے۔چند فروق یہا Úº ذکر کئے جا رہے ہیں:

(1)    حضو ر صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ فر ما یا ائے Ùˆ ائل بن حجر جب نما ز Ù¾Ú‘ Ú¾Ùˆ تو اپنے ہا تھ کا نو Úº تک اٹھا ؤ اور عورت سینے تک اٹھا ئے (طبر انی معجم کبیر)

(2)    حضرت ام در داء نما ز میں کندھو Úº تک ہاتھ اٹھا تی تھیں(جز رفع الیدین ‘اما Ù… بخا ری ،حدیث نمبر:22 )

(3)    دو عو رتیں نما ز Ù¾Ú‘ Ú¾ رہی تھیں حضو رصلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ ان سے فر ما یا جب تم سجد ہ کر Ùˆ توز مین سے اپنے جسم کا بعض حصہ لگاؤ (سمٹ جا ؤ)کیو نکہ عو رت اس بارے میں مر دکی طر Ø­ نہیں (مر اسیل ابی دا ؤ د   باب اذا سجدتہا ،حدیث نمبر: 84 سنن کبری للبیھقی باب مایستحب للمرأ ۃ،حدیث:3016)

(4)    حضر ت عبد اللہ بن عمر رضی اللہ تعا Ù„ÛŒ عنہما Ù†Û’ فر ما یا عو رت جب نمازمیں بیٹھے (قعدہ یا جلسہ کر یے )تو اپنی ران دو سر ÛŒ ران پر رکھے او رجب سجد ہ کر Û’ تو پیٹ را Ù† سے ملالے اس طر Ø­ Ú©Û’ اس Ú©Û’ سبب ز یا دہ پر دہ ہو جا یے (کنز العما Ù„ ‘البا ب الرا بع فی صلا Ûƒ المسا فر ‘حدیث :20203)

        مذ Ú©Ùˆ ر ہ رو ا یات سے عو رت کا طریقئہ نماز بعض امو ر میں مر د سے مختلف ہو نا معلو Ù… ہو تا ہے ۔اس فر Ù‚ کا اصل مقصو د ز یا د ہ پر دہ حا صل ہو نا ہے احا دیث شر یفہ میں عو ر ت Ú©ÛŒ نماز کا فر Ù‚ جہا Úº بتا یا گیا Ùˆ ہیں اسکی علت اور Ùˆ جہہ بھی بتا ئی گئی کہ یہ طر یقہ عورت کا ستر زیادہ چھپائیگااحا دیث میں یہ الفا ظ Ø¢ ئے ہیں کا ستر ما یکو Ù† لھا (اس طرح Ú©Û’ اس Ú©Û’ سبب ز یا د ہ ستر حا صل ہو )

سینہ پر ہا تھ با ندھنا :رکو ع سجد ہ ‘قعدہ اورنماز Ú©Û’ دیگر ار کا Ù† میں جب عو رت Ú©Û’ لئے ستر کا لحا ظ رکھا گیا ہے تو شر ع Ù†Û’ قیا Ù… میں بھی ستر کا لحا ظ کیا ،اسی لئے اسے سینہ پر ہا تھ با ندھنے کا Ø­Ú©Ù… دیا گیا اس Ú©Û’ استدلال میں تین روایات پیش Ú©ÛŒ جاتی ہیں۔

(1)    اما Ù… بخا ری Ú©Û’ اسا تذ ہ Ùˆ رجا Ù„ بخا ری میں حضرت عطا رحمۃ اللہ کا بڑ ا او نچا مقا Ù… ہے Ø¢ Ù¾ Ù†Û’ فر ما یا لا تر فع بذ Ù„Ú© یدیھا کا لرجال واشار یخفض یدیہ جداو جمعھما الیہ وقال ان للمراۃ ھیئۃ لیست للرجل (مصنف عبد الرز ا Ù‚ ‘باب تکبیر المر Ø¡ ا Ûƒ حدیث :5066)

        تر جمہ:عو رت قیا Ù… میں مر د Ú©ÛŒ طر Ø­ ہا تھ نہیں اٹھا ئیگی پھر Ø¢ Ù¾ Ù†Û’ اپنے ہا تھو Úº Ú©Ùˆ بہت جھکا کر تکبیر کا اشا رہ فر ما یا اور ہا تھو Úº Ú©Ùˆ خو د Ú©ÛŒ طر ف سمیٹ لیا اور فر ما یا عورت Ú©Û’ لئے ایسی کیفیت ہے جو مر د Ú©Û’ لئے نہیں Û”

اس رو ایت سے دو با تیں معلو Ù… ہوئیں (1)عو رت او ر مر د کا طریقۂ نماز ایک دو سرے سے مختلف ہو تا ہے (2)ہا تھ با ندھنے کا طر یقہ بھی مر دسے مختلف ہے،مردنا ف Ú©Û’ نیچے با ند Ú¾Û’ اور عو رت اس سے مختلف کر یے Ùˆ ہ طر یقہ حضر ت عطا Ù†Û’ اس طر Ø­ بتا یا کہ دو نو Úº ہا تھ سمیٹ کر با ندھے ‘ظا ہر ہے کہ یہ طر یقہ نا ف Ú©Û’ نیچے با ندھنے میں نہیں ہو تا اسی لئے عو رت Ú©Ùˆ سینہ پر ہا تھ با ند ھنا چا ہئے Û”

(2)   دو سری دلیل :حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ فر ما یا :المرء ا Ûƒ لیست فی ذلک کا لر جل۔ عو رت نماز میں مر د Ú©ÛŒ طر Ø­ نہیں Û”(سنن کبر ÛŒ للبیھقی‘حدیث :3016باب ما یستحب للمرٔا Ûƒ ‘مرا سیل ابی دا ؤ د ‘با ب اذا سجد تما حدیث :84)

        قیا Ù… میں ہا تھ با ندھنے سے متعلق مر د حضر ا ت Ú©Û’ لئے Ø° کر Ø¢ یا ہے کہ نا ف Ú©Û’ نیچے با ندھیں او راس حدیث میں فر ما Ù† ہے کہ عو ر ت کا طر یقۂ نماز مرد جیسا نہیں تو ظا ہر ہے کہ عو ر ت سینہ پر ہا تھ با ند ھیگی ۔کیو نکہ یہ طر یقہ اس Ú©Û’ لئے بہترین پر د ہ کا ہے اور عو ر ت Ú©Û’ لئے پر د ہ کا اہتما Ù… Ù¾Ú†Ú¾Ù„ÛŒ احا د یث میں گز ر چکا ہے

(3)    عن عطاء قال تجمع المرٔۃ یدیھا فی قیامھا ما استطاعت (مصنف عبد الرز اق حدیث :5067)

        تر جمہ :حضر ت عطا Ù†Û’ فر ما یا بحا لت قیا Ù… عو ر ت جتنا ہو سکے اپنے ہا تھ سمیٹ Ù„Û’ Ú¯ÛŒ Û”

        سینہ پر ہا تھ با ندھنے میں جتنا سمیٹنا ہو سکتا ہے دو سر Û’ طر یقے میں نہیں ہو تا، غیر مقلدین سے ہما را سو ا Ù„ ہیکہ عو رت سینہ پر ہا تھ نہ با ند Ú¾Û’ تو بتا ؤ Ú©Û’ کہاں باندھے؟ ہم Ù†Û’  عو ر ت سینے پر ہا تھ نہ با ندھنے کااحا دیث Ùˆ روایا ت سے استد لا Ù„ کیا ہے، Ø¢ Ù¾ Ú©Û’ پاس سینہ پر ہاتھ باندھنے پر Ú©Ùˆ ئی حد یث ہے ØŸ

اعتر ا ض:مر دو عو رت Ú©ÛŒ نماز میں Ú©Ùˆ ئی فر Ù‚ نہیں کیو نکہ حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ فر ما یا :صلوا کما رایتمونی اصلی  Ø¬ÛŒØ³Û’ مجھے نماز Ù¾Ú‘ ھتے ہو ئے تم Ù†Û’ دیکھا ہے Ùˆ یسے ہی Ù¾Ú‘ Ú¾Ùˆ ۔لہذا عو رتو Úº Ú©Ùˆ بھی حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم Ú©Û’ جیسی نماز Ù¾Ú‘ Ú¾Ù†ÛŒ ہے

جو اب 1۔صلو کا حکم مر دو ں کے لئے ہے عو رتو ں کے لئے نہیں کیو نکہ یہ صیغہ مذ کر کا ہے

جو اب 2۔ما Ù† لیں کہ اس خطا ب میں خو ا تین بھی دا خل ہیں تو یہ Ø­Ú©Ù… عا Ù… نہیں ہے اس میں بعض اعما Ù„ مخصو ص ہیں یعنی قیا Ù… ‘رکو ع ‘سجد ہ ‘قعد ہ کا طر یقہ مر دو Úº سے علحد ہ ہے با Ù‚ÛŒ سا ر یے فر ا ئض ار کا Ù† ‘Ùˆ اجبا ت Ùˆ سنن Ùˆ غیر ہ میں مر د Ùˆ عو ر ت Ú©Ùˆ یکسا Úº Ø­Ú©Ù… ہے ،بعض اعما Ù„ میں عو رتو Úº کا مر دو Úº سے مختلف ہو نا سنن بیھقی ‘مصنف عبد الرز اق ‘مصنف ابن ابی شیبہ ‘کنز العما Ù„ ‘جا مع المسا نید ‘معجم کبیر طبر انی ‘کتا ب الا ثا ر للاما Ù… محمد ‘مسند اما Ù… اعظم اور کئی کتب حدیث سے ثا بت ہے Û”

جوا  ب 3Û” صلو کما ر ایتمو Ù†ÛŒ ۔۔سے مر د Ùˆ عو رت Ú©ÛŒ نماز میں تمہار Û’ قول Ú©Û’ مطابق کوئی فر Ù‚ نہیں ‘اس سے یہ ثا بت ہو تا ہے کہ عو رتیں سینہ پر ہا تھ با ندھیں کیو نکہ غیر مقلدین Ú©Û’ پا س سینہ پر ہا تھ با ندھنا مردوں Ú©Û’ لئے ہے تو پھر حنفی حضرا ت Ø¢ ثا ر Ú©ÛŒ رو شنی میں عو رت Ú©Û’ لئے سینہ پر ہا تھ با ندھنے کا مسئلہ بتا تے ہیں تو انکا ر کیو Úº ØŸ

        ہما ریے پا س عو رتو Úº کا سینہ پر ہا تھ با ندھنا ان احا دیث سے ثا بت ہے جو او پر مذکور ہو ئیں اور مر دو Úº کا نا ف Ú©Û’ نیچے ہا تھ با ندھنا بھی احا دیث سے ثا بت ہے Û”

جواب 4۔صلو اکما ر ایتمو نی اصلی میں ہر اعتبا ر سے عو رتیں داخل ہیں اور کسی عمل نماز میں و ہ مر دو ں کے حکم سے جد ا حکم نہیں رکھتیں تو غیر مقلدین کو چا ہئے کہ و ہ عو رتو ں کو ان امو ر کی اجا ز ت دیں

(1)    مر د اور عو رتوں دو نو Úº Ú©ÛŒ اما مت عورت کر Û’ ‘Ø¢ Ù¾Ú©ÛŒ مسا جد میں صر ف مر د ہی اما مت کیو ںکر تے ہیں؟ عو رتو Úº Ú©Ùˆ اس سنت سے محر Ùˆ Ù… کیو ںکیا جا تا ہے

(2)    خطبہ نماز Ú©Û’ مثل قر ا ردیا گیا ہے ‘نماز جمعہ وعیدین میں عو رتو Úº Ú©Ùˆ خطبہ Ú©ÛŒ اجا ز ت کیو ںنہیں دی جاتی ØŸ

(3)    عو رتیں مر د اما Ù… Ú©ÛŒ ہی اقتد ا Ø¡ کیو Úº کر تی ہے ‘آپکی مسا جد میں عو رتیں عو رت اما Ù… Ú©ÛŒ اقتدا Ø¡ کیو Úº نہیں کر تیں ؟حضو ر صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ اما مت فر ما ئی ہے توعو رت Ú©Ùˆ بھی اما مت کر Ù†ÛŒ چا ہئے کیو نکہ صلو ا کما ر ا یتمو Ù†ÛŒ کا Ø­Ú©Ù… جو ایا ہے

جواب (4):حضو ر صلی اللہ علیہ وسلم کا فر ما Ù† کما رایتمونی اصلی فعل ہے اور عو رتو Úº Ú©ÛŒ نما ز میں بعض افعا Ù„ مر د Ùˆ Úº سے جد ا ہو Ù†Û’ پر دلا لت کر Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„ÛŒ احا دیث ‘قو Ù„ ‘ہے اصو Ù„ کا قا عد ہ ہے کہ ‘قو Ù„ مبا رک فعل Ú©Û’ معا رض(مخا لف )نہیں ہو تا پس کما رایتمونی اصلی میں فعل پر دلا لت ہے اور عو رتوں Ú©ÛŒ نما ز میں بعض افعا Ù„ مختلف ہو Ù†Û’ Ú©ÛŒ احا دیث قو Ù„ ہے جو صلوا کما رایتمونی اصلی Ú©Û’ خلا ف نہیں Û”

جیسا کہ قا ضی شو کا Ù†ÛŒ Ù†Û’ نیل الا Ùˆ طارمیں لکھا ہے ان فعلہ صلی اللہ علیہ وسلم لایعارض القول الخاص بالامۃ بل یکون مختصا بہ (نیل الاو طا ر ‘با ب بیا Ù† ز Ùˆ ا Ù„ تطھیر ہ ‘ج 1ص29)

اعتر ا ض:عو رت کا نماز میں سینہ پر ہا تھ با ندھنا کسی حدیث سے نہیں قیا س سے ثا بت ہے ‘حنفیو Úº Ú©Û’ سب مسا ئل ایسے ہی قیا سی ہو تے ہیں

جواب :(1)قر Ø¢ Ù† Ùˆ حدیث میں کسی مسئلہ کا حل Ùˆ اضح طو ر پر نہ ہو تو ان Ø¢ یا ت Ùˆ احا دیث پر غو ر کر Ú©Û’ مسئلہ کا حل بتا یا جا تا ہے جن آیا ت Ùˆ احا دیث میں اسی طر Ø­ Ú©ÛŒ علت Ùˆ الا Ú©Ùˆ ئی Ø­Ú©Ù… بیا Ù† ہو اسی کا نا Ù… قیا س ہے ‘قیا س Ú©Ùˆ ئی گنا ہ Ùˆ جر Ù… کا نا Ù… نہیں ۔عو رتیں نماز میں کہا ںہا تھ با ندھیں اس کا ذِکر صر احت سے نہیں ہے اسی لئے ان احا دیث سے استد لا کیا جا تا ہے جن میں اشا رۃ ًمعلو Ù… ہو تا ہے ،و ہ احا دیث ہم Ù†Û’ او پر بیا Ù† کر دی ہے

جو ا ب : (2)حنفی قیا س کر تے ہیں تو ٹھیک ہے آ پ بغیر قیا س یہ بتا ئیے کہ عو رت کہا ں ہا تھ با ندھے ؟

        Ú©Ùˆ ئی تو صریح حدیث لا ئیں جس میں ذکر ہو کہ عو رت سینہ پر ہا تھ نہ با ندھے

جواب(3)قیا س تو Ùˆ ہ دلیل ہے جس سے اما Ù… بخا ری Ù†Û’ استدلال کیا اور غیر مقلدین بھی اس سے بچ نہ سکے باب اذاغسل الجنابۃ اوغیرها فلم یذهب اثره میں امام بخاری Ù†Û’ نجا ستیں نا پاک ہو Ù†Û’ پر صر ف ایک حدیث سے استد لا Ù„ فر ما یا Ùˆ ہ یہ ہے قالت عا ئشۃ کنت اغسلہ من ثوب رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم ثم یخرج الی الصلاۃ (صحیح البخا ری ‘باب اذا غسل الجنا بۃ ‘حدیث :231)

        اما Ù… بخا ری اس حدیث سے نجا ستیں نا پا Ú© ہو Ù†Û’ پر استد لا Ù„ کیا لیکن منی Ú©ÛŒ نا پا Ú©ÛŒ پر دلا لت کر Ù†Û’ والی حدیث Ú©Û’ سو ا Ú©Ùˆ ئی اور حدیث ذکر نہ Ú©ÛŒ ۔کیو نکہ آپ Ù†Û’ منی Ú©ÛŒ نا پا Ú©ÛŒ Ùˆ الی حدیث پر دو سری نا پا کیو Úº کا قیا س کیا ۔خو د غیر مقلدین Ú©Û’ نا مو ر عا لم Ùˆ حید الز ما Úº صا حب لکھتے ہیں اما Ù… بخا ری Ù†Û’ اس با ب میں منی Ú©Û’ سوا او رنجاستوں کا ذکر نہیں کیا شا ید ان Ú©Ùˆ منی پر قیا س کیا ا س سے یہ نکلتا ہے اما Ù… بخا ری Ú©Û’ نز دیک بھی منی نجس ہے(تیسیر البا ری ‘ج1ص170)

جو ا ب4۔قیا س کا انکا ر کر Ù†Û’ وا لو Úº سے کہنا ہے کہ سا نپ ‘بچھو ‘Ú†Ù¾Ú©Ù„ÛŒ حرا Ù… ہو Ù†Û’ پر Ú©Ùˆ ئی Ø¢ یت یا حدیث بتا ئیں جس میں Ú©Ú¾Ù„Û’ طو ر پر انکے نا مو Úº Ú©Û’ سا تھ حر مت Ø¢ ئی ہو، نہیں بتا سکتے تو قیا س Ú©Û’ بغیر انکی حر مت ثا بت کر یں Û”

جو اب 5۔عو رتو Úº کا سینہ پر ہا تھ با ندھنا اور مر دو Úº Ú©ÛŒ نماز سے Ú©Ú†Ú¾ مختلف طر یقہ سے نما ز Ù¾Ú‘ ھنا حدیث شریف صلو ا کما ر ایتمو Ù†ÛŒ اصلی Ú©Û’ مخا لف نہیں بلکہ عین احا دیث شریفہ Ú©Û’ موافق ہے جو مر اسیل ابی د ا Ùˆ د ‘مصنف عبد الرز ا Ù‚ ‘مصنف ابن ابی شیبہ ‘میں مذ Ú©Ùˆ ر ہیں ۔عو رتو Úº Ú©Û’ لئے سینہ پر ہا تھ با ندھنے کا Ø­Ú©Ù… احا دیث Ú©Û’ اشا رۃ النص سے ثا بت ہے ‘احا دیث Ú©ÛŒ مخا لفت کر Ú©Û’ قیا س پر عمل کر نا تو غیر مقلدین Ú©ÛŒ عاد ت رہی ہے ‘ہم یہا Úº ایک مثا Ù„ دیتے ہیں صحیح بخا ر ÛŒ میں ہے :عن سعید بن یزید الا زدی قا لت سالت انس ابن مالک اکان النبی صلی اللہ علیہ وسلم صلی فی نعلیہ قال نعم (صحیح البخا ری‘باب الصلا Ûƒ فی النعلین ‘حدیث :386)

        تر جمہ :حضر ت سعید بن یز ید از دی سے رو ایت ہے کہا میں Ù†Û’ سید نا انس بن ما Ù„Ú© رضی اللہ عنہ سے پوچھا کیا حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم نعلین شریف پہن کر نماز ادا فر ما تے تھے ‘فر ما یا ہاں۔

        اس حدیث Ú©ÛŒ شر Ø­ میں غیر مقلد عا لم Ùˆ حید الز ما Úº صا حب Ù†Û’ لکھا ابن بطا Ù„ Ù†Û’ کہا جو تے پا Ú© ہو Úº تو ان میں نما ز Ù¾Ú‘ ھنا جا ئز ہے میں کہتا ہو Úº مستحب ہے (تیسیر البخا ری ج1ص272)

        غیر مقلدین اس حدیث پر عمل نہیں کر تے چاہئے تو یہ تھا کہ وہ اپنی مساجد میں اس حدیث پر عمل کریں ØŒ اس Ú©Û’ باوجود انکا دعو ÛŒ ہے Ùˆ ہ اہل حدیث ہیں خصو صا بخا ری Ú©ÛŒ احا دیث پر عمل کرنے Ú©ÛŒ سا ری دنیا Ú©Ùˆ دعو ت دیتے ہیں اور خو د کئی احادیث بخا ری Ú©ÛŒ مخا لفت کر تے ہیں ‘احا دیث او ر تا بعین Ú©Û’ اقو ا Ù„ Ú©ÛŒ رو شنی میں عو رتو Úº Ú©Ùˆ سینہ پر ہا تھ با ندھنے کا Ø­Ú©Ù… فقہا Ø¡ احنا ف Ù†Û’ دیا تو Ùˆ ہ گمر ا ہ"قیا س کر Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„Û’ ‘اہل ر ائے Ùˆ غیر ہ ٹھیر Û’ اور غیر مقلد Ú©Ú¾Ù„Û’ عا Ù… احا دیث Ú©ÛŒ مخا لفت کر یں تو بھی حق پر ست رہے ‘Ùˆ ا ہ اچھا انصا ف ہے.

 

اعتر ا ض :حضو ر صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ نما ز ادا فر ما کر ار شا د فر ما یا کہ  مجھے جیسے نماز Ù¾Ú‘ ھتے دیکھا تم Ùˆ یسے Ù¾Ú‘ Ú¾Ùˆ ۔رکو ع ‘قعد ہ سجد ہ ،حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ جیسا اد اکیا مر دوعو رت دو نو Úº Ú©Ùˆ Ùˆ یسا ہی ادا کر نا چا ہئے ‘عورتوں Ú©ÛŒ نماز کاطریقہ علحدہ بتا کر ‘حنفی حضرات قو Ù… Ú©Ùˆ گمر ا ہ کر رہے ہیںاور خلا ف سنت پر ابھا ر رہے ہیں Û”

جو ا ب:1۔عو رتو ں کی نماز مر د سے مختلف ہو نا احا دیث و آ ثا ر سے ہم نے ثا بت کیا ہے" یہ خلا ف سنت نہیں عین سنت نبو ی کے مطا بق ہے

جو اب :2۔حضرت عطا جیسے جلیل القد ر محد Ø« او ردیگر تا بعین ان احا دیث Ú©Ùˆ حدیث صلوا کما رایتمونی کا مخا لف نہ سمجھا جن احا دیث میں عو رتو Úº Ú©ÛŒ نما ز کا علحد ہ طر یقہ بتایا گیا ‘اور آج غیر مقلدین کا قیا س ان احا دیث Ú©ÛŒ مخا لفت کر تا ہے تا بعین افضل ہیں یا غیر مقلدین ؟تا بعین کا علم اعلی Ùˆ اکثر تھا یا اس ز ما نہ Ú©Û’ غیر مقلدین کا ؟یہ نہیں ہو سکتا کہ احا دیث مصنف عبد الرز ا Ù‚ Ùˆ ابی شیبہ Ú©Ùˆ Ú†Ú¾Ùˆ Ú‘ کر غیر مقلدین Ú©Û’ قیا س پرعمل کیا جا ئے

جو ا ب :3۔جو غیر مقلد سا ریے جہا Úº Ú©Ùˆ مخا لف حدیث کہتے ہیں Ùˆ ہی سب سے زیا دہ حد یث Ú©ÛŒ مخالفت کر تے ہیں ہم یہا Úº ایک مثا Ù„ دیتے ہیں نما ز مغر ب سے پہلے د Ùˆ رکعت سنت Ù¾Ú‘ Ú¾Ù†Û’ Ú©Ùˆ حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ اس لئے ترک فر ما یا کہ کہیں لو Ú¯ اس نما ز Ú©Ùˆ سنت نہ سمجھ بیٹھیں ‘او ریہ نماز سنت ہے سمجھنے Ú©Ùˆ بھی نا پسند فر ما یا جیسا کہ بخا ری شر یف میں ہے :عن عبد اللہ المزنی عن النبی صلی اللہ علیہ وسلم قال صلوا قبل صلاۃ المغرب قا Ù„ فی الثالثۃ لمن شاء کراھیۃ ا Ù† یتخذھا الناس سنۃ (صحیح البخا ری با ب الصلا Ûƒ قبل المغر ب حدیث :1183)

        حضرت عبد اللہ مز Ù†ÛŒ رضی اللہ عنہ Ù†Û’ حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے روایت Ú©ÛŒ آپ Ù†Û’ فرمایا نمازمغرب سے قبل نماز پڑھو، تیسری بار فر ما یا جو چا ہے پڑہیں اس با ت Ú©Ùˆ نا پسند کر تے ہوئے کہ لو Ú¯ اسے سنت نہ بنا لیں مذ Ú©Ùˆ ر ہ حدیث سے معلو Ù… یہ ہو ا کہ قبل مغر ب دو رکعت سنت ہے سمجھنے Ú©Ùˆ حضو ر صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ نا پسند فر ما یا:لیکن غیر مقلدین اس حدیث بخا ری Ú©ÛŒ سختی سے مخا لفت کرتے ہیں اور بڑ Û’ اہتما Ù… سے یہ نما ز Ù¾Ú‘ ھتے ہیں Û”