Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

Scholarly Articles

اجتما عی فا تحہ ﴿قسط سوّم


اب ایک سو ا ل یہ با قی ر ہ جا تا ہے کہ اس کو اجتما عی طو ر پر پڑ ھنا کیسا ہے ؟

اس کے لئے سطو ر ذیل ملا حظہ ہو ں :

مذکو رہ الصدر احا دیث شریفہ میں سے تبر کًا حضرت جا بر رضی اللہ عنہ کی حدیث پر مکر ر غو ر فر مایا جا ئے جس میں صا ف و صر یح ارشا د مبا ر ک یہ ہے :ثلاث من جاء بھن مع الایمان دخل من ای ابواب الجنۃ شا ء،الحدیث ۔

یہا  Úº کلمہٴ من بطو ر شر Ø· ار شا د ہے ØŒ اصو Ù„ فقہ میں ہے کہ من مو صو لہ اگر چہ خا ص ہے لیکن یہی کلمہ اگر بطو ر شر Ø· استعما Ù„ کیا جا ئے تو مفید عمو Ù… ہو گا ،تخصیص با Ù‚ÛŒ نہیں رہے Ú¯ÛŒ ،یہ اصل فقہی تما Ù… مجتھدین Ú©Û’ پا س مسلم Ùˆ متفق علیہ ہے ،اس میں کسی کا خلا ف نہیں ہے ،اس Ú©ÛŒ تو ضیح Ú©Û’ لئے ایک معرو ف حدیث شریف ملا حظہ ہو، من دخل دار ابی سفیان فھو آمن۔جس Ú©ÛŒ صحت مسلمہ ہے یعنی حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ فتح مکہ Ú©Û’ مو قع پر منا دی عا Ù… فر ما دی تھی کہ جوشخص بھی ابو سفیا Ù† رضی اللہ عنہ Ú©Û’ گھر میں داخل ہو جا ئے گا اسکو اما Ù† ہے ،پھر یہ عمو Ù… بھی ایسا کہ ابو سفیا Ù† رضی اللہ عنہ Ú©Û’ گھر میں دا خل ہو جا Ù†Û’ Ùˆ ا لا Ú©Ùˆ ئی شخص Ùˆ ا حد ہو یا جما عت قلیلہ ہو یا کثیر ہ ہو ۔یہ اما Ù† سب کیلئے یکسا Úº طو ر پر عا Ù… ہے کسی Ú©ÛŒ تخصیص نہیں ۔ایسے اعلا Ù† ِعا Ù… Ú©Û’ بعد اس امر کا تفحص محض غیر ضرو ر ہو گا کہ اعلا Ù† پر Ú©Ù† Ú©Ù† اشخا ص Ù†Û’ منفر دًا یا مجتمعا ابو سفیا Ù† رضی اللہ عنہ Ú©Û’ مکان میں پنا ہ Ù„ÛŒ تھی ؛بلکہ اگر کسی Ù†Û’ بھی پنا ہ نہ Ù„ÛŒ تو اعلا Ù† عا Ù… پر اس کا Ú©Ùˆ ئی اثر نہیں ،اعلا Ù† اپنی جگہ قا ئم ہے ،تا Ø¢ نکہ اس Ú©Û’ خلا ف Ú©Ùˆ ئی دو سر ا اعلا Ù† جا ری نہ ہو Û”

اس اصل فقہ Ú©ÛŒ رو شنی میں حدیث جا بر ثلا Ø« من جا Ø¡ بھن مع الا یما Ù† دخل من ای ابو ا ب الجنۃ شا Ø¡  Ú©Ø§ مطلب Ùˆ ا ضح ہے کہ تین چیز یں ایسی ہیں کہ ایما Ù† Ú©Û’ ساتھ جو Ú©Ùˆ ئی ان پر عمل پیرا ہو تو Ùˆ ہ جنت Ú©Û’ در Ùˆ ا ز Ùˆ Úº میں سے جس در Ùˆ ا ز Û’ سے چا ہے دا خل ہو ،خو ا ہ Ú©Ùˆ ئی انفر ا دی طو ر پر ان Ú©Ùˆ عمل میں لا ئے یا اجتما عی طو ر پر ،ہر دو فر یق یکسا Úº طو ر پر اس طر Ø­ د خو Ù„ جنت Ú©ÛŒ بشا ر ت کا مو عو د مستحق ہو گا ،یہی صو ر ت احا دیث مسطو ر ہٴ با لا Ú©Û’ منجملہ متعد داحا دیث شر یفہ میں مو جو د ہے مثلا من قرا آیۃ الکرسی وقل Ú¾Ùˆ اللہ احد من قراء بعد صلاۃ الجمعۃ قل Ú¾Ùˆ اللہ احد ،من قراء ام القرآن وقل ھواللہ احد،الا حادیث، لہذا فا تحہ مر Ùˆ جہ Ú©ÛŒ قر اء انفر ا داو اجتما ع ہر دو طو ر پر اصو لا جا ئز ہو تی اسکے بعد اس امر Ú©ÛŒ مطلق ضرو رت نہ ہو Ú¯ÛŒ کہ اس پر عمل د ر Ø¢ مد ہو یا نہیں ،اگر ہو اتو انفر اداو اجتما عا فر ض نما ز Ùˆ Úº Ú©Û’ بعد ہو یا اور کسی مو قع پر ØŒ ہر دو امو رکی صر احت احا دیث شر یفہ میں ہو Ú†Ú©ÛŒ ہے Û”

اس کے علا و ہ بعض احا دیث شر یفہ میں اقر ءوا،استشفعو ا و غیر ھما میں جہاں جہاں خطا ب بصیغہ جمع وارد ہو ا ہے و ہاں بھی عمو م انفر ا دی و اجتما عی ہر دو صو رتیں مر ا د ہو سکےگی ،خو ا ہ کو ئی فر د ِو احد فا تحہ خو ا نی کر ے یا پوری جما عت ہر دو فر یق اس بشا رت اور و عد ے سے مبشر و مو عو د ہوں گے ،اسی سے امر ِصر یح کی مو جو د گی میں مز ید کسی امر کا مطا لبہ محض امر ِز ا ئد اور قطعا غیر ضرو ری قر ا رپا ئے گا ،جو اہل علم پر مخفی نہیں ،اس لئے کہ فا تحہ خو انی کا ثبو ت حدیثِ قو لی سے ہو ا ہے، مز ید آ ں حلقہ ہا ئے ذکر کی فضیلت (جس میں مجا لس ِفو ا تح بھی شا مل ہیں کیو نکہ فا تحہ بھی ذکر ہے )احا دیث شریفہ سے ثا بت ہے ۔

از :عا لم جلیل ،فا ضل بے بد ل حضرت علا مہ مفتی رحیم الدین قدس سر ہ

سا بق شیخ الجا معہ و مفتی عد ا لۃ العا لیہ حید ر آ با ددکن ،مرید و خلیفہ حضرت شیخ ا لاسلا م بانی جا معہ نظا میہ قد س سر ہ