<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:PunctuationKerning /> <w:ValidateAgainstSchemas /> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables /> <w:SnapToGridInCell /> <w:WrapTextWithPunct /> <w:UseAsianBreakRules /> <w:DontGrowAutofit /> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; color:black;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>آيت معراج کی ایمانی وعرفانی تفسیر</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">از:ٍٍزبدۃ <span style="mso-spacerun:yes"> </span>المحدثین حضرت ابو الحسنات سید عبد اللہ شاہ نقشبندی مجددی قادری<span style="mso-spacerun:yes"> </span>محدث دکن علیہ الرحمۃ والرضوان</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span></span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>ہمارے آقائے نامدار حضرت محمد رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو علم الیقین اور عین الیقین تو حاصل ہوگیا تھا اللہ تعالی کو منظور ہوا کہ حق الیقین بھی ہوجائے اس لئے ہمارے حضرت صلی اللہ علیہ وسلم اپنے جسم مطہر کے ساتھ عالم برزخ سے اور آسمانوں سے ہوتے ہوئے عرش پر پہنچے ، اپنے سرکی آنکھوں سے سب کچھ دیکھ کر اور جنت اور دوزخ کو ملاحظہ فرمایا، جس سے آپ کو حق الیقین بھی حاصل ہوگیا ، آئے اب ہم آپ کومعراج کے اجمال کی تفصیل سناتے ہیں سنئے:۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">آيت معراج کی تفسیر</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; color:black;mso-bidi-language:ER">:</span><b><span lang="ER" style="font-size: 22.0pt;font-family:"Traditional Arabic";mso-ascii-font-family:"Traditional Arabic"; mso-hansi-font-family:"Times New Roman";color:black;mso-bidi-language:ER"> سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آَيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ-</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER" dir="LTR"> </span><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">ترجمہ:وہ پاک ذات ہے جو اپنے بندہ کو<span style="mso-spacerun:yes"> </span>شب کیوقت مسجد حرام سے مسجد اقصیٰ تک جس کے گردا گردہم نے برکتیں کر رکھی ہیں لے گیا ‘ تا کہ ہم ان کواپنے کچھ عجائبات دکھلائیں ،بے شک اللہ تعالی بڑے سننے والے ‘ بڑے دیکھنے والے ہیں-(سورۂ بنی اسرائیل 1) <span style="mso-tab-count:1"> </span>واقعہ معراج پر جو شبہے کئے جاتے ہیں ان شبہوں کے جواب کے لئے معراج شریف کے واقعہ کو’’ سبحٰن الذی‘‘سے شروع کیا گیا ہے ۔(اور)سبحان کے معنی( یہ ہیں کہ)خدائے تعالیٰ کی ذات ہر ایک قسم کے نقصان سے پاک ہے ‘ اور عاجز و کمزور بے قدرت ہونے سے بھی پاک ہے ‘‘۔معراج کے واقعہ کو لفظ ’’ سُبحان ‘‘ سے شروع کرنے سے یہ غرض ہے کہ جب معراج کے عجیب و غریب واقعہ کا جاہل و نادان ‘ کمزور عقل والے ‘ روحانیت سے دُور رہنے والے ضرور انکار کریں گے اور طرح طرح کے شبہے پیش کریں گے تو یہ شبہے معراج کے واقعہ پر ہی منحصر نہیں رہتے بلکہ خدائے تعالیٰ کے قدرت تک پہنچتے ہیں ‘ گویا خدائے تعالیٰ میں قدرت نہیں کہ معراج کراسکے ‘ اس لئے ا ﷲ تعالیٰ ان شبہوں کو دُور کرنے کے لئے واقعہ معراج بیان کرنے سے پہلے ارشاد فرماتا ہے کہ :’’سبحان الذی ‘‘معراج کس نے کرائی ؟ وہی قدرت والا خدا تو ہے جو ہر ایک طرح کی عاجزی اور کمزوری سے پاک ہے ‘ تو پھر تم کو معراج کے واقعہ میں کیوں شبہ ہے؟</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span><span style="mso-spacerun:yes"> </span>باری تعالیٰ کا لفظ ’’ سبحٰن ‘‘ فرمانے کا فائدہ تو معلوم ہو چکا ہے ،(اب)لفظ ’’ اسرٰی ‘‘ سے بھی تمام شبہات دُور ہو گئے کے خود نبی صلی ا ﷲ علیہ وسلم تشریف نہیں لے گئے بلکہ خدائے تعالیٰ خود لے گیا ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">اسری اور اذہب میں فرق</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>اب یہ سوال پیدا ہوتا ہے کہ ’’ اسرٰی ‘‘ کی جگہ ’’ اذہب ‘‘ کیوں نہیں فرمایا حالانکہ دونوں کے معنی ایک ہی ہیں ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">اس کے جواب کےلئے حضور صلی ا ﷲ علیہ وسلم کی معراج کے ساتھ حضرت یونس علیہ السلام کی معراج کا تقابل کیجئے ‘ جب آپ کو ان دونوں یعنی لفظ ’’ اسرٰی ‘‘ کہنے اور لفظ ‘‘ اذہب ‘‘ نہ کہنے کا فرق معلوم ہوگا :۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">معراجِ حضرت یونس علیہ السلام </span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; color:black;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span></span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER">یونس علیہ السلام نے اپنے قوم کو عذاب الہیٰ سے ڈرایا اور فرمایا کہ ایمان لے آؤ، ورنہ اتنی مدّت میں عذاب الہیٰ نازل ہوگا ‘ جب وہ مدّت قریب آئی تو آپ اس خیال سے کہ یہاں عذاب نازل ہوگا ‘ وہاں سے چل پڑے ‘ مگر حق تعالیٰ سے صریح اذن نہیں لیا ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>یہاں یہ قصّہ ہوا کہ جب عذاب کے تاریخ کی آمد ہوئی شروع ہوئی اور آثارِ عذاب دیکھ کر یہ لوگ گھبرائے اور ایمان پر آمادہ ہوئے اور یونس علیہ السلام کی تلاش کرنے لگے کہ ان کے ہاتھ پر ایمان لاویں ‘ یہ نہ ملے تو انہوں نے کہا: اگر یونس علیہ السلام نہیں ہیں تو کیا ہوا ان پر اور ا ﷲ تعالیٰ پر ایمان لانا تو ممکن ہے ‘ چناچہ ایمان لائے اور عذاب ٹل گیا ‘ یونس علیہ السلام لوگوں سے اس بستی کا حال پوچھتے رہتے تھے، جب کسی سے عذاب کی خبر نہ سنی ‘ اور پورا واقعہ معلوم نہ ہوا تو آپ کو خیال ہوا کہ اب اگر واپس بستی میں جاؤں گا تو و ہ لوگ جھٹلائیں گے کہ تمہارے قول کے موافق عذاب نہ آیا ‘ اس شرمندگی کی وجہ سے واپس نہ ہوئے بلکہ جہاں قیام فرما تھے وہاں سے آگے بڑہتے چلے گئے ‘ راستہ میں دریا پڑا ‘ اور آپ کشتی میں سوار ہو گئے ‘ اثناء راہ میں وہ کشتی <span style="mso-spacerun:yes"> </span>چلتے چلتے چکر کھانے لگی ‘ ملاح نے کہا :معلوم ہوتا ہے کہ اس کشتی میں کوئی غلام اپنے آقا سے بھاگا ہوا سوار ہے ‘ اس وقت یونس علیہ السلام نے فرمایاکہ ہاں بھائی میں اپنے آقا سے بدوں اجازت بھاگ آیا ہوں، مجھے اس دریا میں ڈال دو ‘ لوگوں نے آپ کی صورت سے نیکی اور بزرگی کے آثار دیکھ کر اس کلام میں شبہ کیا ‘ بالآخر قرعہ اندازی ہوئی ‘ جس میں یونس علیہ السلام کا نام نکلا ‘ پس لوگوں نے آپ کو دریا میں ڈال دیا، وہاں ایک بڑی مچھلی تھی اس نے بحکم حق آپ کو نگل لیا اور قعر دریا میں لے پہنچی ‘ چالیس دن اس کے پیٹ میں رہے مگر ہضم نہ ہوئے ‘ ا ﷲ تعالیٰ نے ان کی ہر طرح حفاظت فرمائی ’’ وہیں معراج ہوئی ‘‘۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>حضرت ابراہیم علیہ وسلم جب آگ میں ڈالے گئے ‘ آپ کو وہیں معراج ہوئی ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>یونس علیہ السلام کا چالیں دن مچھلی کے پیٹ میں بغیر ہوا کے زندہ رہنا ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>ابراہیم علیہ السلام کا آگ میں زندہ رہنا ’’ کیا یہ عقل کے موافق ہے ؟ ‘‘۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>ایسے ہی ہمارے حضور صلی اللہ علیہ والہ وسلم <span style="mso-spacerun:yes"> </span>کی معراج گو عقل میں نہ آئے مگر جو کچھ ہوا ‘ خدا ئے تعالیٰ کے قدرت سے ہوا ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>ایک یونس علیہ السلام کا جانا ہے اور ایک ہمارے حضور صلی اللہ علیہ والہ وسلم <span style="mso-spacerun:yes"> </span>کا جانا کہ عشاء پڑھ کر استراحت فرمائی ہے ‘ حضرت جبرائیل علیہ السلام آکر جگاتے ہیں ‘ حضور صلی اللہ علیہ والہ وسلم ! چلئے خدا بلاتا ہے ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>دوسرے’’ معراجیں ‘‘ خوشی سے جانا نہیں تھا ‘ حضور صلی ا ﷲ علیہ وسلم کی ’’ معراج‘‘ خوشی کا جانا تھا ‘ سیر و تفریح کا جانا تھا ‘ اس لئے اوروں کو ’’ <b>اذھب</b> ‘‘ کہا گیا ‘ حضور صلی ا ﷲ علیہ وسلم کو ’’ <b>اسرٰی</b> ‘‘ کہا گیا جو سیرپر دلالت کرتا ہے ۔ </span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>معراج جسمانی کا ثبوت قرآن کریم کی آیت سے</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>حضور کے بہت سے نام تھے کوئی نام نہ لے کر ’’بعبدہ‘‘ کیوں فرمایا ؟</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>ایک وجہ تو ’’<b>بعبدہ</b> ‘‘ کہنے سے یہ ہے کہ جسم کے ساتھ معراج ہونے کو بتایاجائے کیوں کہ ’’ عبد ‘‘ روح معہ جسم کو کہتے ہیں ‘ صرف روح کو عبد نہیں کہتے ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>دوسری وجہ یہ ہے کہ حضرت عیسیٰ علیہ السلام صرف آسمان پر ا ٹھالئے گئے تو نصاریٰ ان کو ابن ا ﷲ کہنے لگے ،اسی طرح کہیں امت محمدیہ حضور صلی ا ﷲ علیہ وسلم کو آسمان بلکہ عرش پر جانے کے سبب سے "خدا یا ابن خدا" نہ کہہ دیں ‘ اس لئے پہلے ہی سے ’’ <b>بعبدہ</b> ‘‘کہہ کر یہ موقع ہی نہیں آنے دیا گیا۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size: 22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>اس سے معلوم ہوا کہ اس امت پر کس قدر خدائے تعالیٰ کی محبت و شفقت ہے ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER" dir="LTR"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span></span><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER">’’ <b>اسرٰی </b>‘‘ میں خود لیل (رات ) کا مفہوم شامل ہے پھر ’’<b> لیلاً</b> ‘‘ اس لئے لایا گیا کہ ’’ <b>لیلاً</b> ‘‘ کی تنوین جو تقلیل کے لئے ہے اس سے یہ بتلایا جائے کہ تمام رات نہیں بلکہ رات کے تھوڑے سے حصہ میں واقعہ معراج ہوا ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"> </p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">معراج<span style="mso-spacerun:yes"> </span>کے لئے رات کا انتخاب کیوں؟</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>معراج دن میں ہونا چاہیئے تھی رات میں کیوں ہوئی ؟ اس کی وجہ یہ ہے کہ خدا ئے تعالےٰ نے دو جوہر پیدا کئے ‘ ایک ’’سیاہ ‘‘ دوسرا ’’ منور ‘‘۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">منور سے تمام نور نکال لیا ‘ اس کا بنایا دن ‘ باقی سے دوزخ ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>اور سیاہ جوہر سے تمام سیاہی نکال لی ‘ اس سے بنائی رات ‘ باقی جو نور ہی نور رہ گیا ‘ اس سے بنائی ’’ جنت ‘‘ </span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">اس لئے جنت میں رات نہیں ۔ اور دوزخ میں دن نہیں ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>دن دوزخ کا ‘ رات جنت کا جز ہے ۔اسی لئے دن میں دوزخ کی طرح پریشانیاں اور افکارات ۔اور رات میں جنت کی طرح اطمینان اور سکون ہے ۔ </span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">دن دوزخ کے جوہر سے بنا ہے اس لئے خدمت خلق کے لئے ہے ۔رات جنت کے جوہر بنی ہے اس لئے خدمت ’’ خالق ‘‘ کے لئے ۔ ’’ظاہری معشوق ‘‘ کا وصال بھی رات ہی میں ،’’حقیقی معشوق ‘‘ کا وصال بھی رات ہی میں ۔ </span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"> </p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>ہر پچھلی رات کو آسمانِ دنیا پر ا ﷲ تعالیٰ کے بر آمد ہونے کی خبر دی گئی ہے ‘ دن کے کسی حصّے میں بر آمد ہونے کی خبر نہیں سنائی گئی<span style="mso-spacerun:yes"> </span>-<span style="mso-tab-count:1"> </span>شبِ قدر جو ہزار ماہ سے افضل ہے وہ بھی رات ہی میں ۔انبیاء کی معراج بھی رات ہی میں ہوئی ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>یہ وجوہات تھے کہ دن میں معراج نہ ہوئی –</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">مسجد اقصی تشریف لیجانے کی حکمت</span></b></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">(اللہ تعالی کا ارشاد ہے) ’’ من المسجد الحرام الی المسجدالاقصی الذی برکنا حولہ ‘‘ترجمہ:<span style="mso-spacerun:yes"> </span>مسجد حرام سے مسجد اقصی تک لے گیا ،جس کے گرد اگرد ہم نے برکتیں کر رکھی ہیں ۔(سورۂ بنی اسرائيل 1)</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>عرش پر لے جانا مقصود تھا تو مکہ معظمہ ہی سے سیدھے عرش پر لے گئے ہوتے ‘ بیت المقدس لے جاکر پھر وہاں سے عرش پر لیجانے میں کیا حکمت تھی ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">پہلی حکمت:</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">اس کی ایک وجہ تو یہ ہے کہ بیت القدس ہر وقت دعا کرتا تھا کہ الہیٰ ! تمام پیغمبروں سے میں مشرف ہوچکا ‘ اب میرے دل میں کوئی آرزو باقی نہیں ہے ‘ اگر ہے تو یہ ہے کہ حضرت محمد صلی ا ﷲ علیہ وسلم کے قدم مُبارک دیکھوں ‘ ان کی ملاقات کے شوق کی آگ بے حد بھڑک رہی ہے ‘ بیت المقدس کی آرزو پوری کرنے کے لئے بیت المقدس لے جایا گیا۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">دوسری حکمت:</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">دوسری وجہ بیت المقدس لے جانے کی یہ ہے کہ جب آپ معراج سے واپس ہوئے، کفار نے انکار کیا ‘ حضرت ابو بکر صدیق رضی اﷲ عنہ کے پاس دوڑے ہوئے گئے اور کہا: لیجئے آپ کے دوست نے ایک عجیب و غریب خبر اڑائی ہے ‘ حضرت ابوبکر صدیق رضی اﷲ تعالیٰ عنہ نے فرمایا وہ کیا ؟ کفار نے سارا واقعہ بیان کیا ‘ آپ نے فرمایا بالکل سچ ہے ‘ جب ہی سے آپ کا لقب صدیق ہوا ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>عمر بھر میں حضرت صلی ا ﷲ علیہ وسلم کبھی بیت المقدس نہیں گئے تھے، کفار نے امتحاناً ایک ایک بات وہاں کی پوچھنا شروع کی ‘ حضرت صلی اللہ علیہ والہ وسلم <span style="mso-spacerun:yes"> </span>نے ایک ایک جگہ پھر کر تو دیکھا نہیں تھا ‘ اس لئے خدائے تعالیٰ نے آپ کے سامنے سے تمام حجابات اٹھا دئے ‘ پورا بیت المقدس سامنے ہو گیا ‘ کفار جو بات دریافت کرتے وہ فوراً بتادیتے ‘ جو سعید تھے انہوں نے تو آپ کے معراج کی تصدیق کرلی-</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>اس طرح بیت المقدس جانا بھی معراج کی دلیل ہو گیا ‘ ورنہ معراج ہونے پر آپ کیا دلیل پیش کرتے؟ کفار نے آسمان تو دیکھا نہیں تھا جو آسمانی واقعات دلیل بنتے ‘ اس لئے پہلے آپ کو بیت المقدس لے جایا گیا ‘ پھر عرش –</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">عالم بالا کی سیر کروانے کی حکمت</span></b></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>صرف بیت المقدس لے جانا مقصود نہیں تھا ‘ اس لئے فرمایا ’’ لنریہ من ایتنا ‘‘ ( تاکہ ہم ان کو کچھ عجائبات دکھلائیں) </span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size: 22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span><span style="mso-spacerun:yes"> </span>جب زمین اور آسمان پیدا ہوئے تو زمین سے آسمان نے کہا :مجھے خدائے تعالیٰ نے وہ بلندی دی ہے جو تجھے نصیب نہیں ’’والسماء رفعہا</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size: 22.0pt;color:black;mso-bidi-language:ER">-زمین نے کہا:جیسی تیری صفت ا ﷲ تعالیٰ نے رفع سے بیان فرمائی ہے ویسے ہی میری صفت بھی ’’ بسط ‘‘ سے کی ہے ’’ واﷲ جعل لکم الارض بساطا ‘‘( ا ﷲ تعالیٰ زمین کو تمہارے لئے فرش بنایا )</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>آسمان نے کہا :جب ’’ آب نسیاں ‘‘ مجھ کو عطا ہوتا ہے تو میں اس کو رکھتا نہیں بلکہ بخش دیتا ہوں ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>زمین نے کہا :جب تو اپنی سخاوت کی تعریف کرتا ہے تو میں اپنے ’ ’ حلم ‘‘ کی تعریف کروں گی ‘ جس قدر بھی بوجھ مجھ پر ڈالا جائے میں اس کو سہہ لیتی ہوں ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>آسمان نے کہا :مجھ میں ’’ انوار‘‘ ہیں ۔</span></p> <p style="text-align:right;text-indent:.5in;direction: rtl;unicode-bidi:embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>زمین نے کہا مجھ میں ’’ اسرار ‘‘ ہیں، جس کو وقتاً فوقتاً ظاہر کرتی رہتی ہوں -</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>آسمان نے کہا: میں آفتاب اور مہتاب سے منور<span style="mso-spacerun:yes"> </span>ہوں ‘ اور تاروں سے جگمگاتا رہتا ہوں ‘ شہاب ثاقب مجھ میں ہے جس سے شیطان پر رجم ہوتی رہتی ہے ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>زمین نے کہا :تجھے کیا خبر نہیں کہ مجھ میں رنگ برنگ کے باغ و بہار ہیں اور خوشنما د رخت ‘ کہیں لالہ زار ہے تو کہیں گلاب کا چمن ‘ اور طرح طرح کے پھول ‘ جن کا رنگ علحٰدہ علحٰدہ ‘ بو علحٰدہ علحٰدہ‘ کہیں پھول پر بلبل چہچہارہا ہے تو کہیں قمر یاں راگ گا رہی ہیں ‘ یہ لطف ‘ یہ بہار ‘ بھلا تیرے یہاں کہاں ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>زمین سے یہ باتیں آسمان نے سن کر طیش میں آکر کہا: تو پرندوں کے آواز پر کیا فخر کرتی ہے ‘ اری زمین سن! مجھ میں فرشتے بستے ہیں جو رات دن خدائے تعالیٰ کی عبادت کرتے رہتے ہیں ‘ ہمیشہ خدا کا ذکر مجھ میں ہوتا رہتا ہے ‘ فرشتوں کی یاد الہیٰ کی گونج کے سامنے بھلا تیرے پرندوں کی آوازیں کچھ چیز ہیں ؟ تجھ میں گل و گلزار ہیں تو مجھ میں انوار کے باغ ہیں ‘ تجھ میں جیسے طرح طرح کے پھول ہیں ‘ ویسے ہی مجھ میں طرح طرح کے تارے جن کی شکل علحٰدہ اور اثر علحٰدہ ‘ جب رات کے اندھیرے میں مجھ پر تارے نکل آتے ہیں تو کچھ ایسی بہار معلوم ہوتی ہے کہ تیرے سارے باغ اس پر سے تصدق کرنے کے قابل رہ جاتے ہیں ‘ میرا عالم عالم ملکوت ہے ‘ تیرا عالم اے زمین عالم نا سوت ‘ مجھ پر ارواح بستی ہیں ‘ تجھ پر اجسام ‘ ارواح کے سامنے اجسام کوئی چیز نہیں ‘ عرش مجھ پر ہے ‘ کرسی مجھ پر ہے ‘ جبرائیل و میکائیل علیہما السلام کی جگہ میں ہوں ‘ اسرافیل علیہ السلام کا ٹھکانا میں ہی ہوں ‘ لوح و قلم مجھ میں ہیں ‘ بیت المعمور مجھ میں ہے ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">آسمان کی یہ تقریر سن کر زمین شرمندہ ہو گئی ‘ اسی شرمندگی میںِ ہزاروں سال گذر گئے ‘ جب رسول ا ﷲ صلی ا ﷲ علیہ وسلم پیدا ہوئے تو زمین خوش ہو کر فخر سے کہنے لگی: ارے وہ آسمان ! مجھ میں ’’خاتم النبیین ‘‘ محمد صلی ا ﷲ علیہ وسلم پیدا ہوئے ‘ اب بتا تجھ کو مجھ پر کس بات کی فضلیت ہے اور کس چیز پر فخر ہے ؟</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>یہ وہ پیغمبر ہیں کہ اٹھارہ ہزار عالم ان ہی کے وجود کا طفیلی ہے ‘ عالمِ ملکوت کے مقرب فرشتے ان ہی سے فیض لینے والے ہیں ۔</span></p> <p style="text-align:right;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>جسم مطہر اسی خاک کا ہے ،وطن و ٹھکانا بھی یہی خاک ہے -</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>آسمان کو کوئی جواب نہ بن پڑا ‘ مغلوب ہو کر کچھ جواب نہ دے سکا ۔ سال ہا سال تک یہی حالت رہی ‘ آسمان ‘ ا ﷲ کی درگاہ میں دعا کرنے لگا کہ اے ا ﷲ ! ایک مرتبہ اپنے محبوب صلی اللہ علیہ والہ وسلم <span style="mso-spacerun:yes"> </span>کو میرے اوپر لا تاکہ مجھے بھی فخر حاصل ہو ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">ا ﷲ تعالیٰ نے زمین اور آسمان دونوں کا مرتبہ برابر کرنے کے لئے آسمان پر آپ کو معراج عطا فرمائی۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">دوسری حکمت :</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"> آسمان پر کروڑ ہا فرشتے ایسے تھے جو کسی طرح زمین پر نہیں آسکتے تھے مگر رسول ا ﷲ صلی ا ﷲ علیہ وسلم کے دیدار کے بیحد مشتاق تھے ‘ وہ فرشتے ہر روز ا ﷲ تعالےٰ سے دُعا کیا کرتے تھے : الہیٰ! ہمیں بھی تیرے نبی آخر الزماں <span style="mso-spacerun:yes"> </span>صلی اللہ علیہ والہ وسلم کی ملاقات سے مشرف فرما ‘‘ ا ﷲ تعالیٰ نے انکی دُعا قبول فرمائی ‘ حضرت صلی ا ﷲ علیہ و سلم کو عرش تک بلاکر فرشتوں کو آپ کی ملاقات سے مشرف فرمادیا ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>اس سے جو شرف صحابیت کا حضرت صدیق اکبر رضی ا ﷲ تعالیٰ عنہ کو حاصل تھا ‘ وہی ’’ ساتوں آسمان کے فرشتوں کو حاصل ہوا ‘‘۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">تیسری حکمت:</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"> جب ا ﷲ تعالیٰ نے موسیٰ علیہ السلام کو فرعون کے طرف بھیجنا چاہا تو آپ کو معجز ہ دینے کے لئے فرمایا موسیٰ تمہارے ہاتھ کی لکڑی ( عصا ) زمین پر ڈالدو ‘ حضرت موسیٰ علیہ السلام نے اپنا عصا زمین پرڈال دیا ‘ وہ عصا بہت بڑا اژدہا ہو گیا ‘موسیٰ علیہ السلام خود اس سے ڈر کر بھاگے، حکم ہوا :موسیٰ ’’ خذ ھا ولا تخف ‘‘اجی موسیٰ اس کو پکڑو ‘ ڈرو نہیں ‘ موسیٰ علیہ السلام نے اس کو پکڑ لیا ‘ ڈر نکل گیا ‘ پھر جب فرعون کےسامنے عصا کو سانپ بنائے تو ڈرے نہیں ‘ اگر یہ مشق نہیں کرائی جاتی تو فرعون کے سامنے خود ڈر کر بھاگتے تو معجزہ قائم نہیں رہ سکتا تھا ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>اسی طرح حضرت رسول ا ﷲ صلی ا ﷲ علیہ وسلم کو معراج میں بلا کر آسمانوں کی سیر کرائی گئی ‘ وہاں کے عجائب و غرائب دکھائے گئے ‘ جنت و دوزخ بتائی گئی ‘ ثواب و عذاب کے مناظر آپ کے سامنے ظاہر کئے گئے ۔جب قیامت ہوگی تو سب کو نیا معلوم ہوگا ‘ ہیبت و دہشت ایسی ہوگی کہ نفسی نفسی کہیں گے ‘ چوں کہ رسول اکرم صلی ا ﷲ علیہ وسلم کا تو یہ دیکھا ہوا ہوگا ، اس لئے آپ کو نہ ہیبت ہوگی نہ دہشت ‘ اس لئے آپ "امتی امتی" فرماتے رہیں گے ‘ اطمینان سے عاصیوں کی شفاعت فرمائیں گے ۔ آسمانوں پر بلائے جانے کا یہ بھی ایک راز تھا ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black;mso-bidi-language: ER">چوتھی حکمت: </span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER">جب زلیخا کی بدنامی ہونے لگی ‘ مصرکی عورتیں طعنہ دینے لگیں تو زلیخا نے ان سب عورتوں کو دعوت دیکر بلایا ‘ ہاتھ میں میوہ اور چھری دی ’ یوسف علیہ السلام کو ان کے سامنے لائی ‘ عورتوں نے یوسف علیہ السلام کو دیکھتے ہی بجائے میوہ کے ہاتھ کاٹ لئے اور اپنی غلطی کا اقرار کیا اور کہا ’’ </span><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;font-family:"Traditional Arabic";mso-ascii-font-family: "Traditional Arabic";mso-hansi-font-family:"Times New Roman";color:black; mso-bidi-language:ER">حَاشَ لِلَّهِ مَا هَذَا بَشَرًا إِنْ هَذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ </span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;color:black; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>‘‘( حاشا ﷲ یہ انسان نہیں ہیں یہ تو بزرگ فرشتہ ہیں )۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language: ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span>ایسا ہی تخلیق انسان کے وقت فرشتوں نے کہا ’’ اتجعل فیہا من یفسد فیہا و یسفک الدماء ‘‘ ( کہ آپ ایسا انسان پیدا کرتے ہیں جو زمین میں فساد کرتے رہے گا اور آپس میں خون بہائے گا ) تو جواب دیا گیا ’’ انی اعلم مالا تعلمون ‘‘ ( تو ا ﷲ تعالیٰ نے فرمایا کہ اس کی حکمت میں جانتا ہوں تم کو اس کی خبر نہیں)</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>اس سے اشارہ حضرت محمد صلی ا ﷲ علیہ وسلم کے طرف تھا کہ ان ہی مفسدوں کے نسل سے اور ان ہی تباہ کاروں کے اولاد سے دیکھو کیسا افضل البشر پیدا کرتا ہوں -</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-tab-count:1"> </span>اس وقت تو صرف اشارہ کر کے ڈال دیا ‘ پھر معراج میں حضرت کو آسمانوں پر بلا کر سب فرشتوں کو دکھایا تو مصر کی عورتوں کے طرح سب فرشتے دنگ رہ گئے اور اپنی غلطی کا اقرار کر لیا ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER" dir="LTR"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span></span><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">معراج میں بہت سی حکمتیں</span><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language: ER" dir="LTR"> </span><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; mso-bidi-language:ER">ہیں جن میں تھوڑی سی اوپر گذر چکیں ‘ منجملہ ان حکمتوں کے ایک حکمت ’’ لنر یہ من ایتنا ‘‘(تا کہ ہم اپنے بندہ کو کچھ عجائبات قدرت دکھلائیں) ہے -</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">واقعہ معراج:</span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">واقعہ یہ ہوا کہ ایک دن حضرت رسول ا ﷲ صلی ا ﷲ علیہ وسلم کا ایک جگہ پر گذر ہوا ‘ وہاں ابو جہل بیٹھا ہوا تھا ‘آپ کو دیکھ کر اٹھا اور اپنے مکان میں بلا کر لے گیا اور اس کوٹھری میں لے گیا ‘ جس میں سونا ‘ روپیہ ‘ ریشم وغیرہ بھرا ہوا تھا ‘ ابو جہل نے یہ چیزیں دکھا کر کہا :اے محمد ( صلی ا ﷲ علیہ وسلم) کیا تم ان تمام چیزوں کو چھوڑ کر فقر و فاقہ اختیار کرتے ہو اور دنیا سے بے رغبتی رکھتے ہو ؟</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span></span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">اس پر خدائے تعالیٰ نے حضرت<span style="mso-spacerun:yes"> </span>(صلی ا ﷲ علیہ وسلم )کے طرف وحی کی کہ " اے محمد ( صلی ا ﷲ علیہ وسلم )! ابو جہل نے تمہیں اپنے گھر میں لیجا کر وہ چیزیں دکھائیں جو اس میں موجود تھیں ‘ میں آج کی رات آپ کو آسمانوں کی سیر کراتا ہوں اور اپنے گھر میں داخل کر کے وہ چیزیں دکھا تا ہوں جو اس میں موجود ہیں ‘ تا کہ آپ کو معلوم ہوجائے کہ ابو جہل کے گھر کو میرے گھر سے کچھ مناسبت بھی ہے ؟ اس کا گھر فانی اور میرا ملک باقی - فانی ‘ باقی کے سامنے پاسنگ برابر بھی نہیں ہو سکتا ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt; mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span><span style="mso-tab-count:1"> </span></span></b><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER"><span style="mso-spacerun:yes"> </span>اس لئے فرمایا "ہم اپنے بندہ کو مکہ شریف سے بیت المقدس راتوں رات لے گئے ’’ لنریہ من ایتنا ‘‘ تا کہ ہم اپنے بندہ کو کچھ عجائبات قدرت دکھلائیں ’’ انہ ہو السمیع البصیر‘‘ تو عجیب لطف دے رہا ہے ۔ </span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">اس معراج کی عجیب سیر میں ’’ بصیر ‘‘ ا ﷲ تعالیٰ دیکھ رہا تھا نگہبان تھا ‘ ایسا ہے جیسے مسافر کو کہنا ’’ ا ﷲ نگہبان ‘‘۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language:ER">پھر معراج سے واپسی کے بعد منکروں کے بیہودہ سوالات اور شبہوں کا جواب " ہو السمیع"ہم سن رہے ہیں ‘ سے اس طرف اشارہ ہے کہ ان کو اس کی سزا بھگتنی پڑے گی ۔</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span lang="ER" style="font-size:22.0pt;mso-bidi-language: ER">(ماخوذ از معراج نامہ)</span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><span style="font-size:22.0pt"><a href="../../../../"><span dir="LTR">www.ziaislamic.com</span></a></span></p> <p style="text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi: embed" dir="RTL" class="MsoNormal"><b><span style="font-size:22.0pt" dir="LTR"> </span></b></p>