Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

Mufti Maulana Syed Zia Uddin Naqshbandi Quadri

Shaik-ul-Fiqh - Jamia Nizamia


Abul Hasanaat Islamic Research Center

News

اہل سنت و جما عت کو ن ؟


Ø¢ ج مسلما Ù† فتنو Úº Ú©Û’ تلا طم میں ز ندگی بسر کر رہا ہے ‘اغیا ر Ú©ÛŒ فتنہ پر وری اورشر انگیز یوں سے صرف نظر اسلا Ù… کا لبادہ اوڑھے ہو ئے افراد قرآ Ù† Ùˆ حدیث کا نا Ù… لیکر سا دہ لو Ø­ مسلما نو Úº Ú©Ùˆ اپنے دام فریب میں Ù„Û’ رہے ہیں ‘اور بھو Ù„ÛŒ بھا Ù„ÛŒ امت Ú©Û’ عقیدوں Ú©Ùˆ تبا ہ Ùˆ تا را ج کر رہے اور ۔صحا بہ کرا Ù… واہل بیت عظا Ù… Ú©ÛŒ شا Ù† میں بے ادبیا Úº کر تے ہیں ۔اور اپنے Ø¢ Ù¾ Ú©Ùˆ ٬٬اہل سنت Ùˆ جما عت کہہ کر تعا رف کر وارہے ہیں ۔ایسے Ùˆ قت عا Ù… مسلما Ù† پریشا Ù† ہیں کہ ان میں حقیقت میں اہل سنت Ú©Ùˆ ن؟ ہیں اور با طل پر ست کون ہیں؟ہما رے لئے قر Ø¢ Ù† Ùˆ حدیث اصل معیا ر ہے ‘جس سے اس با ت کا بخو بی علم ہو سکتا ہے کہ Ú©Ùˆ Ù† حق پر ہے اور Ú©Ùˆ Ù† با طل پر ۔کونسا فر قہ نا ری اور کون نا جی ہے Û”

چنا نچہ حدیث شریف ہے :عن عبد اللہ بن عمر ‘قا Ù„ :قال رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم---Ùˆ ان بنی اسرائیل تفرقت علی ثنتین Ùˆ سبعین ملۃ Ùˆ تفتر Ù‚ امتی علی ثلا Ø« Ùˆ سبعین ملۃ ؛کلھم فی النا ر الا ملۃ Ùˆ احدۃ ۔قا لو :Ùˆ من Ú¾ÛŒ یارسو Ù„ اللہ ؟قا Ù„ :ما انا علیہ Ùˆ اصحا بی Û”

ترجمہ :حضرت عبد اللہ بن عمر رضی اللہ عنہ سے رو ایت ہے ‘Ø¢ Ù¾ Ù†Û’ فر ما یا کہ حضرت رسو Ù„ اللہ صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ ارشا د فر ما یا ‘یقینا بنی اسرا ئیل بہتر (72)فر قو Úº میں بٹ گئی تھی ‘اور میر ÛŒ امت تہتر (73)فر قو ںمیںبٹ جا ئے Ú¯ÛŒ Ø› Ùˆ ہ تما Ù… فر Ù‚Û’ د Ùˆ ذخ میں جا ئیں Ú¯Û’ سوا ئے ایک جما عت Ú©Û’ :صحا بہ کر ا Ù… رضی اللہ عنہ Ù†Û’ دریا فت کیا:یا رسو Ù„ اللہ صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم :Ùˆ ہ Ú©Ùˆ نسی جما عت ہے ؟آ Ù¾ Ù†Û’ ارشا د فر ما یا :جس پر میں اور میر Û’ صحا بہ ہیں Û”

(جا مع الترمذی ‘ابو ا ب الایما Ù† ‘با ب ما جا Ø¡ فی افتر ا Ù‚ ھذ ہ الا Ù…Ûƒ ‘حدیث :2843۔المعجم الکبیر للطبر انی ‘باب الصاد‘ حدیث نمبر:7659۔جا مع الاحا دیث للسیو Ø·ÛŒ ‘حر ف الام ‘حدیث نمبر :19233۔جمع الجو ا مع للسیو Ø·ÛŒ ‘حر ف الام ‘حدیث نمبر :1041۔مجمع الز Ùˆ ا ئد ‘حدیث نمبر :705۔مشکو Ûƒ المصا بیح ‘کتا ب الایمان ‘باب الاعتصا Ù… با لکتا ب Ùˆ السنۃ ‘حدیث نمبر :171۔زجا جۃ المصا بیح ‘کتا ب الایما Ù† ‘با ب الاعتصا Ù… با لکتاب Ùˆ السنۃ ‘حدیث نمبر :175۔کنز Ù„ العما Ù„ ‘حدیث نمبر :928)

مذکو رہ حدیث شریف میں اسی جما عت Ú©Ùˆ نجا ت پا Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„ÛŒ قرار دیا گیا جو رسو Ù„ اکر صلی اللہ علیہ وسلم اورہدایت Ú©Û’ درخشا Úº ستا رے ٬٬صحا بہ کرام ‘‘رضی اللہ عنہم Ú©Û’ طریقہ پر ہو Û”

اہل سنت وجما عت ‘حدیث Ú©ÛŒ رو شنی میں

حدیث شریف میں جس جما عت سے متعلق کہا گیا ہے کہ Ùˆ ہ نجا ت پا Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„ÛŒ ہے Ùˆ ہ ٬٬اہل سنت Ùˆ جما عت ‘‘ہے ۔اس فر قئہ نا جیہ Ú©Û’ علا Ùˆ ہ تما Ù… فر Ù‚Û’ جہنمی ہیں ‘جیسا کہ حدیث شریف میں بیا Ù† کیا گیا ہے Û”

 

اب رہی یہ با ت کہ ٬٬ما انا علیہ Ùˆ اصحا بی ‘‘Ú©Û’ عین مصدا ق٬اہل سنت Ùˆ جما عت ‘‘کس طر Ø­ ہے ؟تو Ùˆ اضح رہے کہ حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علی Ùˆ سلم Ù†Û’ ارشا د فر ما یا :ما انا علیہ ‘‘(جس پر میں ہو Úº )Ø¢ Ù¾ Ú©Û’ طریقہ Ú©Ùˆ ٬٬سنت ‘‘کہا جا تا ہے او ر٬٬صحا بہ ‘‘ایک فردکو نہیں کہتے بلکہ ٬٬جما عت ‘‘Ú©Ùˆ کہتے ہیں Û”

اور ان مقد س Ùˆ بر گزیدہ ہستیو Úº Ú©Û’ طریقہ پر چلنے Ùˆ ا لو Úº Ú©Ùˆ ٬٬اہل سنت Ùˆ جما عت ‘‘کہا جا تا ہے Û”

اہل سنت Ùˆ جما عت Ú©ÛŒ حقا نیت حدیث مبا ر Ú© سے ثا بت ہے او رحدیث شریف میں بیا Ù† کر دہ ٬٬فر قئہ نا جیہ ‘‘یہی ہے Û”

حجۃ الاسلا Ù… اما Ù… ابو حا مد غز ا Ù„ÛŒ رحمۃ اللہ علیہ Ù†Û’ ٬٬احیا Ø¡ علو Ù… الدین ‘‘میں حدیث پا Ú© نقل Ú©ÛŒ ہے ؛جس میں فر قئہ نا جیہ Ú©ÛŒ تشریح کر تے ہو ئے حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ ارشا د فر ما یا کہ Ùˆ ہ ٬٬اھل السنۃ Ùˆ الجما عۃ ‘‘ہیں ‘

فا نہ علیہ السلا Ù… لما قا Ù„ :الناجی منھا واحدۃ ‘قا لو :یارسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم:Ùˆ من Ú¾Ù… ØŸ قا Ù„:اھل السنۃ والجماعۃ ۔فقیل: ومن اھل السنۃ Ùˆ الجماعۃ؟ قال: ما انا علیہ واصحا بی۔

تر جمہ حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ Ùˆ سلم Ù†Û’ ارشا د فر ما یا ‘(تہتر (73)فر قو Úº میں)ایک جما عت ہی نجا ت پا Ù†Û’ وا Ù„ÛŒ ہے تو حضرا ت صحا بئہ کر ام رضی اللہ عنہم Ù†Û’ دریا فت کیا :یا رسو Ù„ اللہ صلی اللہ علیہ وسلم :Ùˆ ہ (نجا ت پا Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„Û’ )Ú©Ùˆ Ù† ہیں ؟آ Ù¾ Ù†Û’ ا رشا دفر ما یا :اہل سنت Ùˆ جما عت :Ø¢ Ù¾ سے عرض کیا گیا کہ ٬٬اہل سنت Ùˆ جما عت ‘‘Ú©Ùˆ Ù† ہیں ؟ارشا د فر ما یا :جس پر میں ہوں او رمیر Û’ صحابہ کر ا Ù… ہیں Û”(احیا Ø¡ علو Ù… ا لدین ‘بیان حقیقۃ الدنیا فی نفسھا Ùˆ اشغا لھا Û”Û”)

حضو ر اکرم صلی اللہ علیہ وسلم Ú©ÛŒ حیا ت طیبہ ‘Ø¢ Ù¾ کا مبا رک طریقہ اور Ø¢ Ù¾ Ú©Û’ صحا بہ کرا Ù… ایما Ù† کسوٹی او رمعیا ر ہے Û”

بند ہ کا ایما Ù† Ùˆ عقید ہ صحا بہ کر ا Ù… Ú©Û’ ایما Ù† Ùˆ عقید ہ Ú©Û’ مطا بق ہو ‘اگر صحا بہ کر ا Ù… کا عقید ہ Ú†Ú¾Ùˆ Ú‘ کر اگر کوئی دو سر ا عقید ہ رکھے تو Ùˆ ہ ہر گز قا بل قبو Ù„ نہ ہو گا ‘اس مبا رک طریقے سے ہٹ جا نا اور اس Ú©Û’ مقا بل میں Ú©Ùˆ ئی عقید ہ اپنا نا بے دینی ہے Û”

اللہ تعا Ù„ÛŒ Ù†Û’ قر Ø¢ Ù† کریم میں صحابہ کر ام رضی اللہ عنہم Ú©Û’ ایما Ù† Ú©Ùˆ ہد ایت کا معیا ر قر ا ر دیا ہے ‘چنا نچہ سو ر ئہ بقر ہ Ú©ÛŒ Ø¢ یت نمبر 137میں ارشا د مبا ر Ú© ہے :فان امنو ا بمثل ماآ منتم بہ فقد ا ھتد Ùˆ ا Ùˆ ان تو لو ا فا نما Ú¾Ù… فی شقا Ù‚Û”

تر جمہ :اگر لو گ اس طر ح ایما ن لا ئیں جیسا کہ (اے صحا بہ)تم اس پر ایما ن لا ئے ہو تو با لیقین و ہ ہدایت پا گئے اور اگر و ہ منہ مو ڑ لیں تو اس کے سو ا نہیں کہ و ہ محض مخا لفت میں ہیں (سو رۃ البقر ۃ :137)

 

اللہ تعا لی نے صحا بہ کر ام رضی اللہ عنہم کے ایما ن و عقید ہ کو نہ صرف ہد ا یت کا معیا ر قر ار دیا ابلکہ اس سے انحر ا ف و رو گر دا نی کو انتشا ر و اختلا ف قر ار دیا ہے ۔

اللہ تعا Ù„ÛŒ Ù†Û’ اہل سنت Ùˆ جما عت Ú©Ùˆ یہ شر ف عطا کیا گیا ہے کہ اس میں نہ صرف علما Ø¡ ‘مفسرین ‘محدثین ‘فقہا Ø¡ Ùˆ مجتہدین پید ا ہو ئے بلکہ اس میں او لیا Ø¡ کر ا Ù… Ùˆ صا لحین امت بھی ہیں ‘کسی او رفر قہ میں او لیا Ø¡ اللہ پید ا نہ ہوئے جس طر Ø­ حضو ر اکر Ù… صلی اللہ علیہ وسلم Ù†Û’ فر قہ نا جیہ Ú©ÛŒ نشا Ù† دہی کر تے ہو ئے ٬٬اھل السنۃ Ùˆ الجما عۃ ‘‘Ú©Û’ کلما ت سے ان کا تعین فرما دیا اسی طرح صحا بہ کر ا Ù… رضی اللہ عنہم Ù†Û’ بھی نجا ت پا Ù†Û’ Ùˆ ا Ù„ÛŒ جما عت کا تذ کر ہ ٬٬اھل السنۃ Ùˆ ا لجما عۃ‘‘Ú©Û’ کلما ت Ú©Û’ ذریعہ کیا ہے Û”

قیا مت میں اہل سنت کے چہر ے چمکتے رہیں گے

خوش نصیب شخص جو ایمان Ú©Û’ سا تھ دنیا سے رخصت ہو ‘صحا بہ کر ا Ù… Ú©Û’ عقید ہ Ú©Û’ مطا بق اپنے عقیدہ رکھے او رایما Ù† کا نو ر لیکر جا تا ہے تو قیا مت میں اس کا چہر ہ رو شن Ùˆ منو ر رہے گا Û”

محشر میں دو طر ح کے لو گ رہیں گے :کچھ تو و ہ ہو ں گے جن کے چہرے چمکتے رہیں گے او رکچھ و ہ ہو ںگے جن کے چہر ہ سیا ہ کر دئے جا ئیں گے ۔

اللہ تعا لی کا ارشا د ہے :یوم تبیض وجوہ وتسود وجوہ ۔

تر جمہ :اس دن کئی چہر ے رو شن ہو ں گے او رکئی منہ کا لے ہوں گے ۔(سو ر ۃ ا ل عمر ان :106)

ْٰ جو شخص پا کیز ہ عقید ہ اپنا تا ہے تو اس کی دلی کیفیت اس کے چہر ے پر نو ر کی شکل میں ظا ہر ہو تی ہے او رجو عقا ئد اہل سنت و جما عت سے ہٹ کر کو ئی با طل عقید ہ کا حا مل ہو تا ہے تو اس کے دل کی تا ریکی و ظلمت اس کے چہر ے پر سیا ہی کی شکل سے ظا ہر ہو تی ہے ۔

مذکو ر ہ Ø¢ یت کر یمہ Ú©ÛŒ تفسیر میں صحا بی رسو Ù„ ‘تر جمان القر Ø¢ Ù† ‘حبر ا لا Ù…Ûƒ سیدنا عبد اللہ بن عبا س رضی اللہ عنھما فر ما تے ہیں کہ قیا مت Ú©Û’ دن جن Ú©Û’ چہر Û’ چمکتے رہیں Ú¯Û’ Ùˆ ہ ٬٬اہل سنت Ùˆ جما عت ‘‘ہیں Û”

جیسا کہ علا مہ اما Ù… جلا Ù„ الدین سیو Ø·ÛŒ رحمۃ اللہ علیہ Ù†Û’ ٬٬الد ر المنثو ر فی التئا Ùˆ یل با لمئا ثو ر ‘میں امام ابن ابو حا تم ‘اما Ù… ابو نصر ‘خطیب بغدا دی او راما Ù… لا لکا ئی Ú©Û’ حو ا لہ سے نقل کیا ہے :Ùˆ اخرج ابن ابی حا تم ‘Ùˆ ابو نصر فی الا با Ù†Ûƒ ‘Ùˆ الخطیب فی تا ریخہ ‘Ùˆ اللالکا ئی فی السنۃ :عن ابن عباس رضی اللہ عنھما فی ھذ ہ الا یۃ :قا Ù„ :(تبیض Ùˆ جو ہ Ùˆ تسو د Ùˆ جو ہ )قال : تبیض Ùˆ جو ہ اھل السنۃ Ùˆ الجما عۃ ‘Ùˆ تسود وجوہ اھل البدع والضلا Ù„Ûƒ Û”